View Single Post
Merket på pillen vil nok ha betydning, søker man et google søk ser du at det er de samme merkene som går igjen hos kvinner som ble gravide under pille bruket. Det finnes jo også mange typer og man må jo velge det som passer best for en selv.
Jeg tror også at "slumring" med pillen gjør den mye mer usikker enn å ha glemt den en dag. Det beste for mest mulig sikkerhet er jo å ta den til et fast tidspunk på dagen, dette fikk værtfall jeg beskjed om. Om man har gått på pillen i en lengre periode skal man jo også ta seg ca. et års pause (dette var noe min helsesøster sa til meg, og jeg har ingen andre kilder).
Selv føler jeg meg meget sikker på p-piller, selv om man skal følge litt med. Kjenner ikke mange som har blitt gravide på p-pillen men vet om noen ytterst få.

Er ikke verre enn å ta en sjekk hos legen om du ikke får mensen til rett tid. Da skal man nok oppdage eventuell graviditet med nok tid til å vurdere abort. Skjønner hvorfor du bekymrer deg, men jeg tror nok feilen ligger mest i pille slurv. Med en p-stav vil du jo slippe pillemaset og jeg har aldri hørt om noen som har blitt gravid på det. Et søk hos klara-klok vil nok gi deg mange(og bedre) svar.