Tråd: Hund, politi?
View Single Post
Jeg har ikke lest hele posten, men håper chripson fikk en beklagelse av politiet for at hunden ødelag buksa hans. Forøvrig, hvis snuten hadde sluppet løs hunden mot chripson så hadde det kunne vært alvorlig tjeneste-forsømmelse fra politimannens side.

Han skal nemlig ikke slippe løs hunden sin basert på tro, men så nært opp til vite som overhodet mulig. Det er forøvrig ingenting i veien for at tjenestemannen kan slippe løs hunden sin etter at han har advart om det, så lenge han finner det forsvarlig ut fra hendelses-øyeblikket. Sjeldent at politi-hunder gjør større skader verdt å henge ved (ihvertfall her til lands).

Forøvrig kan en tenke seg en løs pitbull-terrier. Har selv flydd som f.. midt i byen når en 19 år gammal kjekkas av en hobbyskurk skulle ut på sjekker'n med sin snart voksne pitbull-terrier han overhodet ikke skulle hatt. Hva som skjedde aner jeg ikke, men plutselig skriker ei småforfjamset jente ute på tur med sin bichon, og en pitbull var løs gitt.

Den glefsa mot alt og alle og jeg sammen med tre andre som nettopp var kommet av bussen stod i veien for pitbullen og dets nye offer, en hund av ukjent rase bak oss - det var ikke annet å gjøre enn å slå ny pers i 120m, og det skal jeg love deg vi gjorde!

Heldigvis kom snuten rask på plass og fikk avverget situasjonen, som best kan beskrives som alle på torget forsøkte å slå sin personlig rek på 100m fri spurt!

Aldri sett en torg-plass så kjapt folketomt før og butikken jeg og de tre andre forskansa oss bak har sikkert aldri hatt så mange kunder inne på en gang.

Føler meg litt tryggere å ha en snuthund etter meg enn en pitbull i hendene på folk som i utgangspunktet skulle øvd seg med kattunger.