Tråd: Hund, politi?
View Single Post
Sitat av Realist1
Lunicks, jeg er også av den oppfatning av at det er politimannen som har ansvaret for hva bikkja gjør, men i historien over her, om han gutten som ble påpussa en bikkje, mistenkt for å ha knust noen skur, så er det greit nok at politimannen treffer den avgjørelsen å slippe løs hunden, men dersom mistenkte stoppet opp med en gang, forholdt seg rolig, og holdt armene passive langs siden, så skulle ikke hunden ha bitt tak i arm og skritt og annet. Synes du diskuterer ulogisk nå. Tror du han lyver eller mener du virkelig at hunder er helt til å stole på, selvom de biter/holder for lenge og unødvendig brutalt, på tross av denne historien? Jada, de bør ikke ha ansvar og det er politimannen sin feil, osv, men det er hunden som utfører det, og det tar ofte politimannen tid å få løs bikkja.

Og at du synes det er helt legitimt og greit å bli bitt i 10 sek i skrittet, fordi han ikke har varige skader der, er rett og slett skremmende. Hvis du er av den oppfatning at ting er greit så lenge det går bra, da burde du vært buret inne.

Politimannen har ansvaret, men hunden er et levende, tenkende vesen. Man skal respektere autoriteten og det levende dyret, men jeg forstår godt de som kjemper i mot. Kjenner jeg er så trøtt nå at dette bare blir synsing og prat, og jeg sliter med å oppsummere og trekke en konklusjon. Uansett synes jeg du er en smule ignorant, Lunicks.
Vis hele sitatet...
Jøss, nicket ditt er virkelig ironisk. Hundens oppgave er å hindre folk i å løpe vekk, og hadde alle hunder løpt tilbake til fører med en gang den de løp etter stoppet opp, hadde det vel vært lite vits i å bruke dem.
Som han skriver, så prøvde han jo å unngå å bli bitt, og da biter hunden naturlig nok et annet sted.
Det du ikke nevner her, er at han motsatte seg arrest ved å løpe vekk fra politiet, og da kan politiet selvfølgelig stanse ham.
"på tross av denne historien"? Mener du å si at fordi en hund bet en lovbruddsmistenkt når han prøvde å løpe vekk, så er alle hunder upålitelige? Tror du virkelig ikke at politiet vet når de skal slippe hundene sine, og hva hundene er i stand til å gjøre? Du er forhåpentligvis smertelig klar over all treningen, opplæringen og kursingen som skal til for å ha en fungerende hund med fører.

Jeg synes virkelig at det er helt legitimt og greit å bli bitt i 10 sekunder i skrittet, så lenge man ikke får varige skader. Hvis du synes det høres gale ut, burde du prøve pepperspray eller batong.

Takk for at du synes at jeg er ignorant, forresten. Det betyr mye når det kommer fra en person mener at jeg burde ha vært buret inne fordi jeg mener at 10 sekunder er en lett utvei når det kommer til å bli stanset av politiet for å ha motsatt seg arrestasjon.