Tråd: Hund, politi?
View Single Post
Sitat av Wolfenheart
Det jeg skriver har muligens blitt skrevet før, men jeg skriver det likevel.

Jeg syntes det er flott at hunden har endelig fått noen lover på sin side. Som tidligere nevnt så skal det noe for i det hele tatt få hunden etter deg, det finnes få av de og de er ikke ute bestandig. I Norge er vi (etter min mening) heldig med at politiet ikke bryter grensene så ofte, da kommes det gjerne ut over alt. Det er svært sjeldent jeg personlig i alle fall leser om politivold noe som jeg inkluderer i unødvendig bruk av hund. Med andre ord så har jeg aldri hørt om at politiet i Norge har latt en hund få bite lengre enn nødvendig eller har sendt hund helt unødvendig på personer. Viss noen har noen artikler angående noe sånt, post gjerne da dette er noe jeg ville hatt lest.

For å oppsummere så er hunden (i mitt syn) ikke et verktøy for politiet, men en hendig hjelper viss de føler seg truet eller at de trenger hunden for å stoppe et rømningsforsøk. Politiet bruker sjeldent (aldri?) hunden mer enn de må og dermed syntes jeg at hunden SELVSAGT skal få rettigheter viss det blir brukt vold mot den, kanskje ikke like strenge, men ikke langt unna i alle fall.
Vis hele sitatet...
Se Denne hvis du vil se hunder som brukes uansvarlig.