View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var veldig liten dose kontra hva man ofte leser om på div andre mikrodoseringsfora. Der er det ofte anbefalt mellom 0,1-0,2g tørket, er dette pga flein er mer potent enn det som går under "vanlig shrooms" ?

Forresten, hva er anbefalt dose hvis man ønsker en fin effekt med folk, men samtidig ikke røpe at man tripper? Ta noen pils med en vennegjeng og spise litt sopp var planen, dog vil ikke bli sittende i mitt eget hode resten av kvelden. Ikke at det er krise om noen merker det, men litt mer subtilt for de som ikke helt vet hva de ser etter.
Vis hele sitatet...
1. P. Semilanceata er en god del mer potent enn p. Cubensis, som er den vanligste soppen du får kjøpt. Så ja, derav lavere dosering. Du finner mye ymse når det gjelder anbefalt mikrodose, har sett noen anbefale oppimot 0,5g. Dette er IKKE mikrodosering (slik J.Fadiman definerer det i hvertfall).
Mange doserer for høyt. Du skal knapt merke noe som helst. Over tid blir man observant på at mikrodoseringen feks setter deg inn i positive spiraler i livet ditt osv, dette er dog individuelt.
Jeg anbefaler derfor 40-80mg av vår fleinsopp, gitt at soppen er KNUSKTØRR! Det skal støve av pulveret.

2. Jeg mener nå at sopp-viben ikke klikker spesielt godt med alkohol-viben, og at det å spise sopp i en drikke-setting blir litt som å pisse soppgudene i trynet for å si det sånn Å drikke mens du har spist sopp er etter min mening helt bortkastet. Hvorfor skal du innta ting som bedøver deg spirituelt (alko), når du har inntatt noe som skal/kan "opphøye" deg spirituelt..
Men det får være opp til deg.

Hvis de andre ikke bør finne ut at du spiser sopp, ville jeg droppa det, fordi du vil være redd for å røpe deg, og dette vil forsterkes og bli veldig ubehagelig for deg. I en sånn situasjon vil jeg si vanlig mikrodose maks.
Dersom folk vet at du har spist litt sopp, og er helt okay med det, så vil jeg si 0,2-04gr flein KAN funke og være litt artig. Kroppen din vil nok takke deg for at du velger mindre skadelige rusmidler enn alkohol.
Men seriøst...behandle soppen med respekt, og gi den settingen fortjener, fritt for fulle folk er en god start