Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Jeg hadde en episode for noen uker siden. Det kom en svart mann inn i butikken og kjøpte et Chess-kontantkort. 5 minutter senere kommer samme kunden tilbake og hevder at kontantkortet ikke fungerer. Han ber meg prøve å fylle på, så jeg tar mobilen hans, og følger instruksjonene på kortet. Stemmen sier at "kortet har allerede blitt brukt". Når slike ting skjer har ikke vi i kassa lov til å gi ut nye kort eller pengene tilbake, siden det gjøres så mye svindel på denne måten. Standard prosedyre er å legge kontantkortet i en pose til sjefen, som deretter ringer kundeservice til operatør og løser problemet.

K: Jeg vil ha et nytt kontantkort.
M: Det som er, er at vi har ikke lov til å gi ut nye kontantkort siden det skjer så...
K: DU MÅ GI MEG ET NYTT KONTANTKORT!
M: Jeg har ikke lov til å gi det et nytt kontantkort, men hvis...
K: Ikke "men". Jeg skal ha et nytt kontantkort eller pengen tilbake.
M: Som jeg sa, så har jeg ikke lov til å gi deg det. Det som er standard prosedyre når slike ting skjer er at...
K: Når jeg kjøper et kontantkort hos dere, og det ikke fungerer, så er det dere som er ansvarlig. Da må dere løse problemet.
M: Selvfølgelig skal vi løse problemet for deg. Poenget er at jeg kan ikke gjøre noe annet enn å putte kortet ditt i en pose, du skriver på navn, også....
K: Jeg SKAL HA ET NYTT KONTANTKORT NÅ! Dere har gjort en feil, og dere står ansvarlig.

Denne samtalen fortsatte på samme måte i 20 minutter uten at jeg fikk fullført en eneste jævla setning. Nå i ettertid skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke bare ga han fingeren og ba vakta pælma han ut. Etter vi hadde stått der 20 minutter tikken en melding inn på mobilen hans, med at saldoen hans var fylt opp. Allikevel mente han at dette var min feil.

-----------------------

En annen ting jeg irriterer meg grenseløst over at avis-kjøpere. Disse kundene skal på liv og død holde avisen i hånda, slik at jeg ikke får scannet den inn. Noen ganger kommer noen og skal ha en sjokolade + avis. Sjokoladen legger de på disken, mens avisen tviholder de på. Tror de at kassesystemet har en svær knapp med "VG" på, slik at de slipper å måtte gi meg avisen?

-----------------------

Så er det ei kjerring som kjøper boller. Selv om jeg står i kassa 5 dager i uka og selger de samme 3 bollene med rosiner til hu hver dag, og prisen har vært uendret de siste 2 årene, så roper hu ut hver gang hu kommer inn "3 boller med rosin". Oh really? "30 kroner ikkesant?". Jada. Samme som i går. Samme som de siste 600 gangene du kjøpte boller her.

----------------------

Så er det folk som "vet hvordan servicebransjen fungerer".

K: "Det stod at denne kostet 22 kroner, da må du selge den til meg for 22 kroner".
M: "Stod det at *den* varen kostet 22 kroner? Vis meg."
K: "Se her, 22 kroner".
M: "Prisen du peker på er for et annet produkt. Se, det står på lappen".
K: "Det har ikke noe å si, loven sier at du må selge den til meg for 22 kroner."
-
K: "Denne sushien her er jo ikke noe bra, den har utløpsdato i dag!"
M: "Sushien ble laget i dag, og har holdbarthet 1 dag. Ferskere ferdigsushi finner du ikke. Det står også på pakken hvilken dato den er laget".
K: "Nei, det tror jeg ikke noe på, jeg vil ikke ha den".

Fuck you.