Tråd: Dumme kunder
View Single Post
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
790
Det var en episode når jeg jobbet på kafé. En kunde kom ba om caffè latte. Jeg lagte den og ga den til kunden som spurte om jeg hadde brukt soyamelk. Jeg svarte høfflig at det ikke var det og at jeg ikke hadde hørt at kunden hadde bedt om soya ved bestilling. Kunden begynner å belære meg om at latte skal lages med soyamelk. Jeg beklager meg og sier vi lager den med vanlig melk med mindre en ber om noe annet og tilbyr meg å lage en ny. Kunden blir rasende og stormer ut av kaféen mens min kollega sto inne på kjøkkenet å lo.

Har til den dag i dag aldri sett en oppskrift på caffe latte som sier at en skal bruke soyamelk fremfor vanlig melk.

Hadde en annen episode i min første jobb som servitør. Jeg var 16 år og jobbet på et julebord. En av gjestene jeg serverte den kvelden fikk for seg at jeg var svensk selv om jeg snakket med han og gjestene rundt flere ganger. Og at han mente at svensker likte å bli behandlet dritt. Så han gikk inn for å dytte i meg, spytte på talerknene når jeg hentet dem og snakket generelt dritt til meg den kvelden.