View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Kan du peke på forskning som indikerer at det er "bra for huet" å røyke cannabis i ny og ne?
Kan du utdype hva du mener med "hjerneterapi"?

Jeg er ikke nødvendigvis uenig i at det kan ha enkelte fordeler å ruse seg på f. eks. cannabis, men at det generelt sett er "bra" er jeg ikke enig i. Det er veldig individuelt, og ikke noe enkelt tema.
Vis hele sitatet...
Forstår holdningen din jeg poker..

Jeg kan ikke peke på forskning som peker på at hjernen blir bedre av å ruse seg på cannabis. Det er en personlig erfaring at det er godt for hodet å slappe av, og at det i etterkant føles som en god erfaring eller hendelse. Da tar man med seg noe positivt videre, og det mener ikke jeg er negativt.

Det er jo ikke generelt sett bra. Hvis du ser på resten av det jeg skrev, så skjønner du godt hva jeg mener hvis du har lyst til å komme frem til et kompromiss.

Nei, det er ikke essensiellt som vi må få i oss, nei det er ikke næring vi trenger. Men det fins forsvarlig bruk som ikke nødvendigvis skader deg.

sorry glemte

Utdyping av hjerneterapi :
Når jeg røyker, og etterpå hører på musikk jeg føler for å høre på akkurat da kjennes tonene mange ganger veldig deilige ut.
Det blir som en slags hjernemassasje å høre på musikk, og det å spise er fantastisk. Det kan nesten sammenlignes med orgasme å få skikkelig munch, av bare å ta en bit av noe du har lyst på.

Å få i seg et godt måltid, med mye proteiner, vitaminer eller mineraler kan derfor gjøres veldig lett når man har inntatt cannabis. Dette er spesielt om man ikke har et rusproblem, og ikke trenger å røyke før man klarer å spise.

Du kan også filosofere som stein, og sammenligne det med tanker du har hatt ellers. (Personlig erfaring red.anm.)
Gode tanker kan få deg å tenke over ting annerledes osv.

Det mener jeg meg hjerneterapi. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener, men jeg håper du har hatt slike positive erfaringer selv.