View Single Post
Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Jeg vil jo egentlig ha benzo siden jeg vet angsten forsvinner da, men jeg har enda ikke gitt heeelt opp håpet om å takle livet uten krykker. Skal til legen neste uke og tenke spørre om jeg kan prøve vival da. Har vist til lege og psykiater at jeg ikke har missbrukt lyrica eller sobril så regner med det ikke blir noe problem.
Vis hele sitatet...
Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Tusen takk for et flott svar!

Jeg tror at cannabis kan hjelpe meg, men da må jeg ha testet alt annet først. Har lenge tenkt på å snakke med legen min om å få cannabis på resept. Jeg har også bare røykt hasj og cannabis som jeg ikke har hatt noe kontroll på thc/cbd forholdene.
Vis hele sitatet...
Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Jeg tviler ikke på at hasj og cannabis ødelegger for mange psykisk syke uten at de vil innse det selv. Cannabis er en flott medisin, men da må balansen være rett for den personen. Det nytter ikke bare røyke alt du kommer over. Plutselig røyker du noe med alt for høye thc verdier og du får angstanfall eller lignende.
Vis hele sitatet...
Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Studiene klarte utrolig nok, men det var med på å gjøre med sykere. Eksamenstiden var faen meg tøft. Strøk i 3 fag andre året mitt, men tok de opp igjen tredje året og besto. Tok faktisk 7 eksamener på under 2 uker og fikk A og B på alle.
Men etterpå var jeg knust i en måneds tid. Måtte bruke mye lyrica i denne perioden. Jeg gir dessverre lyricaen all kreds for at jeg kom meg gjennom studiet.
Vis hele sitatet...
Slutt å tulle om rus ditt og rus datt. Du må være nykter, du må komme deg ut døren og du må ta det en dag av gangen.

Og slutt med cannabis. Det er så jævlig mange som sier akkurat de tingene du sier og sliter med akkurat de tingene du sliter med; og ALDRI har jeg tatt feil i at ting går bedre når bruken avsluttes.

Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Skal snakke med Modum Bad snart. Det er nok det beste stedet for behandling av angst i Norge eller hele Europa. Jeg kan ikke si nei til den muligheten, men det kommer til å bli et helvete slik ting er nå

Ha en flott dag videre Nether!
Vis hele sitatet...
Dette er mye bedre. Medisiner er ingen løsning på noe som helst, men om du først skal rulle deg rundt og dø kan du selvsagt ta noen benzoer for å gjøre det litt behagelig.

Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Jeg er helt enig om at jeg må prøve å bli medisinfri og at Modum Bad er noe jeg bare må gjøre, men jeg har sluttet på lyrica før og da gikk det ca 5-6 mnd og jeg var nødt å begynne på lyrica igjen for å takle skolen.
Vis hele sitatet...
Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Jeg har hatt samtaler med psykolog psykiater nå i 3 år og vi har jobbet aktivt med kognitiv terapi. Dette har dessverre ikke gitt noen resultater. Jeg hoppet rett i arbeidslivet i håp om at intens kognitiv terapi skulle hjelpe meg. Det gikk 2 mnd og jeg klarte ikke mer. Alt dette har gitt meg tanker om at jeg må forberede meg på å leve med denne angsten resten av livet.
Vis hele sitatet...
Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Jeg må liksom bestemme meg for hvor lenge jeg skal kjempe mot angsten å prøve og blir frisk, eller om jeg skal bare gjøre livet mest mulig behagelig med angsten. Det vil si medisiner eller rus og en livsstil som tillater at jeg kan leve litt på utkanten.
Vis hele sitatet...
Men herregud da, dette er jo små øyeblikk. Tidsperspektivet ditt er veldig snevert, du har hele livet igjen, og du risikerer å ta beslutninger på vegne av deg selv tiår frem i tid om du bestemmer deg for å gi opp forsøket på å bli nyktern og fungerende.

Vi mennesker er ikke skrudd sammen sånn at vi utvikler oss til vi er 20, så sier det stopp - den vi er blitt da er den vi vil være for resten av livet.

Har vært narkoman i 8 år ca, de 3 siste heroinist, og jeg skal love deg at jeg har kjent på angst, depresjon, frustrasjon, raseri og selvmordstanker i bøtter og spann. Mye rusindusert såklart, men angsten var et vedvarende problem gjennom hele barndommen og. Det høres kanskje latterlig ut for deg; men jeg har vært avhengig av så og si alt konvensjonelt dop på et tidspunkt - utenom benzoer. Har som deg tatt høyere utdanning oppi dritten, jobbet fulltid som ingeniør og har som jeg misstenker du har; en god porsjon ambisjoner. Hiver du deg på pillekjøret kan du ta farvell med dem.

Angst er noe dritt, men det er bare å komme seg gjennom. Du har gitt det noen bittesmå forsøk, og det har ikke gått med en gang på samme måte som eksempelvis eksamener. Av og til er ikke alt like enkelt. Fortsetter du å prøve så kommer du i mål, sakte, men sikkert.

Fortsetter du å se etter rusmidler som løser problemet ditt vil du uansett aldri klare å kreditere deg selv for noe som helst, du vil dermed aldri oppleve noen genuin mestring, og du vil dermed aldri få den troen på deg selv som du trenger.

For meg har det å mestre vært selve hjørnesteinen i min slow-motion reise mot edruelighet. Før trodde jeg det var speeden som dro meg gjennom bachelor. Så trodde jeg det var heroinen som gjorde meg sosialt fungerende og dyktig i mitt arbeid. Trodde heroinen gjorde meg flinkere til å sjekke damer osv.

Etter alle disse årene har jeg endelig begynt å innse at det faktisk er slik at desto mindre rus - desto mer ubermensch




Sitat av KingStorebror Vis innlegg

Problemet ligger også i det faktum at mange ikke vet hva de røyker. Jeg skal ha en amster tur i framtiden hvor jeg skal teste alt av strains. thc/cbd blandingen ødelegger nok mange, det blir liksom akkurat som med piller, du må prøve mye forskjellig før du finner noe som funker for deg.
Vis hele sitatet...
Nei, nei og nei.

Dette er en helt elendig holdning du umulig hadde tilegnet deg uten fastlegens pillebonanza. Dette er bare "sannheter" kognitiv dissonans har konstruert i sammarbeid med apotekindustrien.

Du må ikke prøve masse forskjellig, det å ha et bredt utvalg, god kompetanse på emnet eller bevisst forhold til "de tingene ikke vanlige narkiser forstår" er en liten bonus at best.

Har sett piller, da særlig c-preparater som truxal, seroquel og hva faen mer de kaller djevelskapet bli skrevet ut til stort sett alle for stort sett alt. Noen mener det funker, noen fortsetter å prøve; men felles for dem alle er at til tross for egenopplevd bedring etc så blir livene deres bare mer og mer rævva.

Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Det er nok ikke lurt av meg å røyke slik jeg har det nå, men jeg trenger faen meg en pust i bakken! Jeg liker ikke alkohol heldigvis, og jeg har ikke prøvd noe annet enn hasj. Slik som jeg har det nå så er det jævla kort vei til sterkere rusmidler for å slippe virkeligheten, men det kommer aldri til å skje. Jeg jobber fortsatt knallhardt for å bli frisk, det har jeg gjort nå i 4 år
Vis hele sitatet...
Utfordrer du deg selv? Setter du deg selv i situasjoner som virkelig trigger angsten din? Eller spiser du piller om du må - og unngår dem om du kan? Ærlig.

Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Moralen finnes ikke, men akkurat slik situasjonen er nå er jeg på vei inn i det virkelige a-4 livet. Kanskje jeg må flykte fra alt for å bli frisk? Jeg vet at samboerskap gir meg masse angst, men stikker jeg fra damen vil jeg aldri klare å leve med tanken om at jeg bare ga en perfekt jente til noen andre. Jeg hadde også angst før jeg traff damen, så da ender jeg nok bare opp ensom og full i angst.....
Vis hele sitatet...
Hvis hun er så fantastisk som du sier så bør du klare å få til et lite avbrekk fra henne. Kanskje hun kan bo hos mor en måned? Hun kan komme hit hvis hun vil?

Sitat av KingStorebror Vis innlegg
Jeg vet at jeg er utrolig redd for å bli dømt av andre. Det er nok det som trigger når jeg går ut døren. Jeg vet jo at ingen andre bryr seg og at det bare ligger i hoder, men det har ikke trengt godt nok inn i skallen enda.
Vis hele sitatet...
Så la deg selv bli dømt av andre. Ikke unngå det som trigger angsten din, oppsøk det. Blir du dømt ofte nok av mange nok blir det til slutt noe du kan suge til deg som power. Før var jeg så jævlig livredd for å drite meg ut at det å gå på butikken var døden. Om noe pinlig jeg hadde gjort ble nevnt i plenum på vors f.eks var hele kvelden helt fiksert på det. Nå derimot så nyter jeg følelsen av å gå inn i et rom der jeg vet alle dømmer meg, men ikke en eneste av dem tørr å nevne det med et ord. Dog dette ble litt en digresjon.