View Single Post
bia
Trådstarter
75
Sitat av Kanoner Vis innlegg
Som mann i midten av førtiårene som er lykkelig forlovet med min sjelevenn, så kan jeg erfaringsmessig bare si at du må ha griseflaks. At to voksne, emosjonelt stabile, kommuniserende mennesker med kontroll på det meste i livet treffer hverandre, og liker hverandre er faktisk ganske uvanlig har jeg inntrykk av.

Har en del venner og venninner som rett og slett har gitt litt opp.

Hvilket råd ville jeg gitt ut fra det jeg har lest? Fortsett å lete. (Kanskje det dummeste svaret man kan gi noen som på ekte søker noen).
Vis hele sitatet...
Gratulerer! Håper det varer og at dere begge klarer å holde på kjærligheten og får masse gode dager fremover!

Jeg har ennå ikke lett, så vet ikke om det er vanskelig eller ei. Vet bare at Tinder ikke var stedet for meg, og at jeg dermed må gjøre en større innsats for å komme meg ut, men tror det blir bra uansett. :-)

Sitat av *pi Vis innlegg
Sånne diskusjoner reduseres alltid til hvorvidt det finnes bra menn/damer og hvor.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg jo at finnes, men jeg lurte på hvor de finnes, for de var ikke på Tinder så vidt jeg kunne se...

Jeg har en veldig bra eksmann, for eksempel, og har fortsatt godt forhold til ham, men vi er venner, ikke potensielle kjærester.

Det som forundrer meg i denne tråden, er hvordan jeg må ha fornærmet noen, siden de sier sure ting til meg som ikke har noe med hva jeg spurte om. Jeg har for eksempel ikke klaget på at jeg er singel - det har vært et valg, fordi jeg ikke var klar for et forhold før jeg var helt ferdig med det forrige. Likevel snakker noen her som om jeg er ufrivillig singel. Jeg tror kanskje det henger på det du sier, at de har forutinntatte tanker om hva en kvinne er, hvordan hun tenker og hva hun vil, og dermed dømmer meg som om jeg er "dem" som de ser for seg. Det er veldig rart og veldig forvirrende å lese for en som omtrent ikke har vært på nettet de siste 10 årene. Ser ut som verden er blitt delt i to siden sist - menn mot kvinner, og mye annet tullete som jeg har sett rundt forbi i sommer, mens jeg har vært på nett. Jeg mente absolutt ikke å fornærme noen med det jeg sa, og selv om jeg personlig ikke vil ha enkelte menn, så er ikke det et angrep på dem. Jeg er sikker på at de finner seg noen også, om de ønsker å vise kjærlighet og sårbarhet. Jeg mente bare å forklare hvorfor jeg ikke likte Tinder og dermed leter etter andre mulige steder å finne fine mennesker. Det var absolutt ikke ment som et angrep på menn som liker andre ting. Det er jo nok av damer på Tinder også, er det ikke?

Sitat av *pi Vis innlegg
Det finnes jo allslags ulike folk overalt, i ulike aldre. Utfordringen her er ikke hvorvidt ts er en bra dame og hva hun må gjøre for å tiltrekke seg bra menn. Hun har sikkert masse bra menn rundt seg, men i den alderen er det sosiale livet i mindre grad lagt opp til å være møteplasser for potensielle partnere. Eller venner, for den saks skyld. Utfordringen blir å hvordan sette deg i situasjoner der man ikke bare møter bra folk, men også får anledning til å bli kjent som noe annet enn kollega, nabo eller forelder i fotballklubben til ungene. Jeg skjønner godt at det er vanskelig i finne rett person når man må "annonsere" at man leter. Det tiltrekker seg nødvendigvis mye rart, og virker dessuten ganske stressende etter min smak. Det bør være mulig å finne eller skape anledninger til å møte nye folk naturlig i voksen alder også, selv om det kanskje krever litt mer oppfinnsomhet og innsats enn i studentlivet, der omtrent alt sosialt handler om det.
Vis hele sitatet...
Jeg vet som sagt ikke om det er vanskelig. Jeg bestemte meg for ca. en uke siden at jeg har lyst på noen i livet mitt igjen, og det haster absolutt ikke. Og så sa "alle" jeg kjenner at Tinder var stedet for å finne seg noen, men jeg fikk helt noia av Tinder. Det føltes feil på alle måter for min del. Jeg likte ikke å sveipe, og jeg likte ikke følelsen av at mennesker bare kan sveipes bort, og jeg likte som nevnt over ikke måten jeg ble snakket til eller måten de fleste profilene var bygget. Og så ville jeg bare ha litt råd her, siden jeg husket dette stedet, og jeg fikk jo det i begynnelsen. Tror ikke jeg skulle svart dem som ikke svarte på spørsmålet mitt, de virker å bare ville trolle, men jeg er litt ute av "loopen" i forhold til nettbruk, og trodde de trengte at jeg forklarte meg, for å forstå, så jeg skjønte ikke greia før nå.

Takk for fine svar. <3
Sist endret av bia; 6. august 2023 kl. 21:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.