View Single Post
Sitat av Kinseek
La oss ta en annen parallel. Er jeg for at mennesker skal få lov til å være utro? Selvsagt. Er jeg for å være utro? Selvsagt ikke. Ser du nå hvor jeg går henn? Det er mindre et faktum at du godtar andre er uenige, men at det er to spørsmål som besvares: er du for andres rett til å velge og er du selv for å ta abort?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal vi ta en paralell? Kan vi ikke bare holde oss på temaet? Jeg har forklart hvorfor jeg opplever et slikt skille som sjeldent, dersom du ikke forstår hvorfor jeg mener at abort er et spesielt tema så kan jeg forklare det en gang til.

Jeg er altså ikke i mot at folk kan ha to ulike syn på abort generelt og andres rett til å velge det. Jeg sier bare at det er uvanlig. Paralellen din har ingenting med saken å gjøre, jeg har hele tiden forstått hva du mener, jeg sier bare at det er uvanlig...

Sitat av Kinseek
Jeg legger simpelthen i begrepet at det er et utbredt, et "vanlig" fenomen i samfunnet. Tror jeg flertallet gjør det? Nei, det vet jeg ikke noe om.
Vis hele sitatet...
Hvorfor tar du det da opp igjen? Da er vi jo i grunn enige da. Jeg ville bare oppklare hva Dontomasso mente, og det har vi funnet ut av for lenge siden...