View Single Post
Sitat av *pi Vis innlegg
Økonomiske problemer har en tendens til å ordne seg for folk i det sjiktet der.

Ellers så vet jeg slett ikke om historien kommer til å vise at han gjorde en dårlig jobb som president. Det kommer helt an på hvem som forteller historien (cue egen TV-kanal). Klimaet er sånn nå at folk er mest opptatt av å velge ut fakta som passer sitt favorittnarrativ, og det finnes horder av "nyhetsleverandører" som gir dem akkurat dette. Det er gode tider for verdens Trumper, dette her.
Vis hele sitatet...
Det er klart, og fant nylig ut at det var Reagan som fjernet loven om at media skulle etterstrebe å fortelle sannheten, hvorfor det ble fjernet kan jeg ikke helt forstå. Er fint med fri presse, men at man skal kunne si hva som helst uten å behøve å backe det opp med noe som helst virker for meg veldig rart.

Sitat av *pi
En annen ting er at alt gikk faktisk ikke til helvete under Trump. En del piler pekte oppover, for sysselsetting og inntekt. De pekte allerede oppover fra før, riktig nok, men Trump leverte på noen områder som er viktig for middelklassen. Det er konkrete ting. I et større bilde kan vi kommentere splittelsen, hatretorikken og brungrumset han pisket opp, og diskutere hvor farlig dette er for samfunnet på sikt. Og det er det, jeg mener at Trump er en farlig president. Men det er ikke i det store bildet disse velgergruppene lever sitt liv. Om noe så forsterker det vel bare følelsen av å bli sett, av å endelig ikke bli snakket ned til. At han ofrer miljø for kortsiktig gevinst og at han har økt statsgjelden han lovet å slette, det driter du jo i når du bor i en brakke og har tre jobber for at ungen din skal få utdanning.
Vis hele sitatet...
Jeg har forsøkt å finne ut hva han har gjort som egentlig er bra, men sliter litt med å finne nøytrale og objektive kilder på hva han har gjort. Og mitt inntrykk er at mesteparten er enten på bekostning av noe eller noen eller at det er overdrevet hvor stor betydning det egentlig har.

Sitat av *pi
Hvor mye av de tallene som faktisk skyldes Trumps politikk, og hvordan det ville gått fremover, det vet jeg ikke. Kanskje pandemien kom som bestilt for å dekke over en nedgang som ville kommet uansett, jeg aner ikke. Men jeg tror ikke vi skal ta for gitt at tilhengerne hans blir mer enig med oss ettersom tiden går. Dette splittelsen stikker nok dypt, og hva er bedre enn å skylde den på omfattende valgfusk...
Vis hele sitatet...
Du har nok rett, men jeg tror om han hadde fått gjennomført alle endringene innen helsedekning, og at det hadde blitt mye vanskeligere for gjennomsnittsamerikaneren å få helseforsikring, kunne det slått veldig dårlig ut for han.
Nå har han påstått lenge at han skulle innføre en helseplan som var mye bedre, den beste, men har ved alle forespørsler på hva denne helseplanen består av bare kommet med svada og at den vil være fantastisk, den beste, mye bedre enn alt som har vært tidligere.
Han har etter eget utsagn gjort insulin billigere enn vann, noe jeg ikke har sett bekreftet noe sted, men om han faktisk har gjort insulin og medisiner generelt mer tilgjengelig for folk er det absolutt en bra ting.

Og hvor langt Trump og republikanerne kommer med beskyldningene om valgfusk blir spennende å se, men inntrykket jeg sitter med er at han ikke kommer særlig langt. Så langt er det lite som tyder på valgfusk, siste jeg hørte var at en Trump suprter ble tatt for det, men Trump kommer sikkert til å bruke det for alt det er vært og bruke det som bevis på enomrt valgfusk.
Sist endret av Veggen; 11. november 2020 kl. 19:44.