View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kan du forklare på kva måte det påverkar deg om naboen har fleire partnere, men det ikkje påverkar deg om naboen tar abort, er homse eller har sex før ekteskapet? Og viste: kvifor er det menneskerettar, medan fleire partnarar er så galt at du vil stoppe det?
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke stoppe polygami men jeg vil ihvertfall ikke applaudere det. Lover og regler har vi alt for mye av fra før.

Menneskeretter er det jo, å velge partner utifra preferanse iht kjønn og å kunne ta abort. Sex før ekteskap føles naturlig og riktig. Men å ha flere partnere samtidig blir i mine øyne helt feil da det logisk sett ikke er holdbart. Noen vil bli såra, og det vil som jeg har sagt medbringe moralsk forfall. Og det er selvfølgelig farget av meg som person, og mine tanker, jeg snakker ikke på vegne av andre enn meg selv. Og det med at ingen har noe med hva man gjør i sin private sfære er jo direkte feil. Listen er for lang over hva både nabo og stat legger seg opp i. Det motargumenter jo det jeg prøver å si, men det får bare være