View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Om dette var tilfelle vil også diskusjon av flerkoneri der menn tar til seg damer fordi det er deres rett basert på eldgamle tekster heller ikke kunne kritiseres. Det regner jeg ikke med du mener; man må kunne diskutere ting offentlig - spesielt rundt de som selv valgte å gå ut offentlig. Hvis ikke kunne ikke du heller sagt noe om TS sine meninger, da du offentlig diskuterer denne personens offentlige uttalelser. Personlig legger jeg meg på linjen at folk skal få si og mene hva de vil, og jeg skal kunne svare, så lenge det ikke er noen overhengende frykt for vold. Det er greit å si "bakere er onde" på et forum eller i offentlig debatt, det er ikke greit å stå utenfor en baker med en sint mobb bak seg og si det samme (eksempel stjålet fra John Stuart Mill).
Vis hele sitatet...
Ja, du har selvfølgelig rett. Klart man må få lov til å diskutere. Det jeg klønete prøvde å formulere var at man bør avstå fra diskusjoner om enkeltindivider. På prinsipielt grunnlag kan absolutt alt diskuteres, men når man snakker offentlig om virkelige menneskers privatliv bør man ha en alvorlig god grunn for det.