View Single Post
Kaktusklan
Dark_Shadows's Avatar
Trådstarter
77
Sitat av Ole2005 Vis innlegg
Flott tråd har du noen personlig erfaring med Opium Ts? Veldig nysgjerrig på å prøve opium. Er det veldig annerledes enn andre opiater som Kodein og Oksykodon?
Vis hele sitatet...
Har personlig erfaring ja; både i inntaksform av å "røyke", samt oralt i form av å lage kapsel-te samt lage tinkurer og pod putty. I opium er det jo det fulle spektrumet av naturlige opiater tilstede under inntak, men jeg vil si effekten av det er en varm følelse i kroppen, lettelse, drømmetilstedeværelse følelse, eufori, en form for stimulering fra bl.a thebainen samt den sederende effekten fra hovedsakelig morfin, kodein o.l.

Jeg bruker Oxynorm mot smerter, og vil si at effekten opium v.s. oksykodon er noe anderledes, da jeg selv oppfatter oksykodon som et anelse mer stimulerende stoff (sikkert p.g.a. at det er et thebain dervirat). Forskjellen ligger i at opium inneholder langt fler pskykoaktive stoffer, noe som gir en mer fler spektret rusopplevelse. Men igjen, jeg råder ingen til å missbruke denne planten, samt vise den stor respekt ved inntak for å unngå å innta en lethal dose.
Håper dette svaret dekket dine spørsmål, hvis ikke er det bare å spørre/si i fra :-) beklager om noe evt. er skrevet feil, siden jeg er ganske trøtt i dette øyeblikk