View Single Post
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Samfundet i Trondheim er i stor grad preget av en del folk som er høye på seg selv. Det er mange som ikke klarer å ta innover seg at ikke alle bryr seg fullt så mye om hva som skjer der og å være på fest med en gjengis er nesten like kjipt som å være på fest med noen som har enten hatt militæret, backpacker-tur i Asia eller russetiden som sitt livs høydepunkt. Det er et lukket miljø og dermed kan man bli fryktelig opptatt av intern lingo og drama hvis man ikke får impulser utenifra med jevne mellomrom.
Vis hele sitatet...
Jeg er regelrett uenig i beskrivelsen av det som et såpass lukket miljø. Jeg tok meg aldri tid til å bli medlem av noen gjenger, men opplevde bare hyggelige folk når jeg var på hyblene. Selvfølgelig er det mennesker som er fulle av seg selv, men det er absolutt over alt.. og selv om samfunnet har en viss tendens til å tiltrekke seg mennesker som har sterkt behov for å drikke mye alkohol og være påtagelig sosiale, så må da disse menneskene holde til et sted også.

Mange tror også at det å skjenke litt øl og bli dritings er langt mer verdifullt på CV-en enn akademiske prestasjoner, men det er nok en myte som gjentas litt for ofte av folk som går på fylla i eksamensperioden. [...]
Vis hele sitatet...
Det spørs da ærlig talt hva slags jobber man ser på. Konsulentselskaper har en viss tendens til å foretrekke åpne og utadvendte personer, som er trent i å gjøre gode første-inntrykk... imens andre jobber trenger mer fagkunnskap.

Andelen sivil ingeniører som ikke ender direkte opp i feltet de studerte er også indikativt på at det man lærer spesifikt i hvert enkelt fag ikke er det viktigste, men heller de mer generelle kunnskapene man plukker opp; evnen til å lære, resonnere og forholde seg til fagkunnskap.

Samfundet-folk liker å fremstille seg som en oase av kulturliv og samfunnsdebatt som symboliserer hele studietiden, men i realiteten er det for de fleste kun nok et utested hvor de ukentlige Kaizers-konsertene holdes.
Vis hele sitatet...
Er dette virkelig blitt vanlig? Jeg vet det er mange pretensiøse mennesker der ute, men det der stemmer ikke med mine erfaringer.

.. men nå er det rundt 6 år siden sist jeg var på samfunnet, og 8-9 siden jeg han der jevnlig, så det er vel begrenset hvor gyldige er faringene mine er for dagens studentersamfunn.. men onsdagsmøtene i storsalen var iallefall ganske ofte veldig ålreite.


Jalig:
Jeg holder meg forøvrig til at det er historieløst og selvsentrert å ønske legge ned hyblene utelukkende fordi de er på kanten av reglene. Noen ganger må man ta ett litt lengre og større perspektiv; men unnskyld for at jeg brukte order patetisk. Det var ikke fortjent eller rettferdig.
Sist endret av DumDiDum; 25. mai 2013 kl. 16:55.