View Single Post
Jeg har vært medlem her i 12 år. I starten var forumet fantastisk, men etter rundt 5 år syntes jeg det hadde tapt seg kraftig. Jeg syntes det fløt over av uinteressant søppel og alt var bare dritt.

Likevel fortsatte jeg å være aktiv på freak og etter en stund tok det seg opp igjen. Siden har jeg oppdaget at dette er noe som går i bølger. Plutselig får man en følelse av at 90% av brukerne må være 14 år gamle dyslektikere og rett som det er stiger kvaliteten igjen. Merkelig?

Etter at jeg selv ble moderator ser jeg grunnen til dette. Det legges relativt mye tid i rydding. Av og til bestemmes det at vi skal stramme inn moderingen på noe som anses som et økende problem, og noen ganger bestemmes det at vi skal tillate mer.

Trenden, slik jeg ser det, er at kvaliteten på forumet øker hver gang vi strammer inn og for å være ærlig synes jeg til tider at det slettes altfor lite.
Noen ganger skulle jeg ønske at brukere kunne se alt som faktisk blir slettet. Det er ufattelig mye dritt.

Jeg mener at freak fremdeles er et forum for freaks. Å være freak er hvertfall ikke ensbetydende med være ufin mot andre brukere, legge 0,02 sekunder i formulering av en post og ikke tåle gode argumenter, snarere tvert imot.