View Single Post
Så det du sier er at liberalisering er en slags naturlov? Dette er jo helt feil! Det er en ønsket politikk fra den økonomiske eliten, og de vil at folk skal tro det er uunngåelig. De gule vestene gjennomskuer dette.
Jeg kan godt lete opp kilder og så kan vi ha en link-battle, men synes sjeldent det er spesielt givende. Dessuten er jeg for trøtt til det nå. Men kan lete opp noe i neste innlegget mitt hvis du vil.
Jeg tror mange såkalte behov er skapt fra de på toppen, inkludert behov for nyheter. Det vi ser er at redaksjonene blir stadig mindre og at flere og flere saker hentes fra de store nyhetsbyråene. NRK f.eks. prøver også å være kule og moderne ved å ha en sosiale medier-aktig vinkling på ting, vi får se hvor lenge de klarer å holde på slik.
Det jeg mener er at representativt demokrati ikke holder. Spesielt ikke i globaliseringsregimet, det globale diktaturet. Veldig mye i historien er oppnådd på gatene. Det er på tide å snakke om hva demokrati skal være. Stemme på noen nesten identiske partieer hvert fjerde eller femte år, som likevel gir bort makten til finansfolkene og overnasjonale organer, det har lite med demokrati å gjøre