View Single Post
Sitat av per-ulv Vis innlegg
Moro at du nevner SSP Alfon. Jeg bestilte 4 liter med det fra Polen i forrige uke.
Gleder meg til det kommer, så jeg får prøvekjørt. Har troen på at det vil bli endel forskjell.

Aldri brydd meg om å strippe satsen da. Har mer troen på og sette en sikkelig sats, slik som birdwatcher. Selv om jeg ikke har satt prøvd den enda heller.
Vis hele sitatet...
Det er det som er litt artig med denne hobbyen. Nettopp det å prøve seg fram. Skal innrømme at jeg kan være litt slarkete med satsen. Jeg bruker vanligvis å sette det inn i et rom der det er ca 15-16 grader. Satsen lager varme så den er målt til 26-28 grader. Sikkert altfor høyt.

Jeg hadde en kolonne spiralis tidligere og mener at jeg ikke trengte å kåle spriten etter jeg startet med å strippe og PH behandle råspriten.

Nå har jeg en 1 meter 54mm kolonne med SPP og sentreringsbrikker. Kolonnen er luftavkjølt med 2*1 meter konvektor rør(22mm) i toppen. Produkt uttak er VM arm med 2,5m lang 10mm kobberspiralis. Har også ca 40 cm langt 15mm rør for å få en skorsteinseffekt nedover i VM armen.
Sist endret av Alfon; 17. juni 2014 kl. 14:30.