View Single Post
Luzid's Avatar
Trådstarter
29
Sitat av eublem Vis innlegg
Det ga lite mening. Det er gode råd hvorvidt du bruker psykedelika eller ikke.

Psykedelika er ikke et vidundermiddel som fjerner diagnoser. Det kan gi deg innsikt og forståelse -- og det kan føre til aksept, som helbreder.

Jeg ga råd som forskning viser er effektive verktøy, som TS trenger for å bli kvitt sitt problem. TS trenger ikke et hjelpemiddel som kan forverre en ung hjerne i vekst.

Visse psykedelika skulle vært lov å bruke i behandling, men aldri for sosial angst. For det har vi samtaleterapi, kognitiv adferdsbehandling, neurolinguistisk programmering og selvhypnose til.

Sosial angst er en jævlig enkel diagnose å behandle. Det betyr at man blir kvitt den plagsomme angsten i så og si alle tilfeller. Resterende angst er naturlig og noe alle lever med. Det er latterlig å foreslå psykedelika!

Hvis du virkelig ønsker en endring, foreslår jeg at du trapper opp på antall psykologtimer. Samtidig som du snakker med psykologen om andre metoder.. Har du gått der i flere år uten forandring, er det på tide at du gjør en forandring. Få i gang et tverrfaglig team med ny psykolog, psykiater og fysioterapaut. Trapp ned på SSRI og begynn å tren.

Forandring trenger egeninnsats. Uten det kommer du ikke langt hverken med eller uten psykedelika.
Vis hele sitatet...
Hmmm hvor har du hørt at det er enkelt å behandle sosial angst? ikke at du har feil. Bare lurer på hvorfor du sier det? Jeg har slitt med det siden jeg var 8 år. Har vert hos mange forskjellige psykologer. Og nå går jeg hver eneste uke. Jeg har også prøvd alt jeg kan å ha samtaler med folk, sommer jobb, presentasjoner og bare gå mot angsten min konstant men jeg må nesten si at jeg synes ikke jeg har blitt så mye bedre :/ Alle psykologene og alle jeg har gått til for hjelp har sagt at jeg må fortsette å gjøre disse tingene.... kanskje det hjelper for noen som har sosial angst men alle er jo forskjellig. Jeg prøver fortsatt å lete etter den rette metoden for meg å bli kvitt sosial angst. Jeg tror også kanskje at der er annerledes med de som er født med sosial angst og de som får det senere i livet. Sånn som meg. Jeg fikk det da noe veldig vondt skjedde i livet mitt.

Og med psykedelika så vil jeg bare bruke de til å hjelpe meg å vite hvorfor jeg sliter med angst. Hva gikk gale? Tror ikke at det skal kurere meg

Sitat av travaxa Vis innlegg
Oja, maste ha misset det, sorry!
MD og SSRI er darlig kombo ja.

Beroende på vilken SSRI du er pa kan den interagera darlig med LSD.
Serotogent syndrom og andre ekkle ting.

Lest pa for du tygger i deg noe!
Vis hele sitatet...
Jepp hehe, jeg leser meg nøye igjennom noe før jeg gjør noe sånt.
Sist endret av Luzid; 18. april 2017 kl. 19:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.