View Single Post
Tusen takk for alle svar!

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Løysinga er full disk encryption. Har du ikkje kryptert heile disken er passord på applikasjoner meir eller mindre poenglaust, ettersom du utan viare kan plukke disken ut av boksen den står i, og lese filene under eit anna OS som ikkje respekterer ACLane i windows.
Vis hele sitatet...
Mener du at man også kan åpne VeraCrypt volumer? Om dette er tilfellet så er jo VeraCrypt poengløst?

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Microsoft si FDE-løysing heiter Bitlocker, og finst i Win7 enteprise og ultimate, og win10 pro, enterprise og edu.
Vis hele sitatet...
Jeg har sett noen youtube videoer på BitLocker og lurer på et par ting, i og med at man krypterer disken inne i Windows, er det slik at BitLocker autentiseringen er avhengig av at du har Windows installert? Isåfall, hva skjer dersom Windows-installasjonen har blitt korrupt? Dersom man setter den krypterte disken som en secondary disk på en annen PC med Windows installert, får man mulighet til å låse opp disken vha. BitLocker da? Innebærer det noen risiko å kryptere hele disken mtp. datatap, eller er alt trygt sålenge man ikke surrer med passordet?

Sitat av Pedro Behr Vis innlegg
Liker verken VeraCrypt eller Bitlocker.
Can the NSA Break Microsoft's BitLocker?
Vis hele sitatet...
Bruker du noe annet? Jeg må innrømme at jeg synes det er utrolig rart å høre at Microsoft står for den beste krypteringen, Microsoft har jo ikke akkurat et godt rykte på seg når det kommer til sånne ting. De mest paranoide av oss kjøper altså låser fra en låsesmed som er en mistenkt innbruddstyv?