View Single Post
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Dette kan fort bli et problem om rusopplevelsene er majoriteten av "lykken" du får i løpet av en lengre tidsperiode.
Vis hele sitatet...
Helt enig, alle bør strebe mot en eller annen form for balanse i livene deres. Men så lenge det bare skjer i ny og ne, ser jeg ingen forskjell på "naturlig" rus og doprus. Har jeg ikke oppnådd noe når jeg etter en uke har vært på jobb 8 timer dagen, 5 dager i strekk, og på den måten bidratt til samfunnet, i tillegg til å ha delt middager og gode stunder med folk og dyr? Har jeg ikke fortjent å se veggen renne som en elv på LSD, om det er det er ønsker å bruke lørdagen på?

Sitat av Marr Vis innlegg
Så hvorfor ruser jeg meg ikke på alskens rusmidler hele tiden? Alt med måte, og til riktig tid. Det er andre gleder som det å lære noe nytt, mestringsfølelse og det å gjøre andre glad. Det hadde ikke vært rom for disse gledene om man hadde sitti med nåla i armen.

Er det noen andre som deler mitt syn eller som eventuelt har noen innspill?
Vis hele sitatet...
I all hovedsak ser vi likt på det. Folk velger å avstå fra rus store deler av tiden fordi man har andre forpliktelser. Forpliktelser man ønsker å beholde i livet, som til familie, kjærester og venner. Folk flest er rett og slett såpass tilknyttet verden, enten det er natur, dyr, folk, eller kunst, at man ikke vil gi bort alt for rusen alene.

De som har tatt uheldige livsvalg og kanskje en dag befinner seg isolert og ensomme, vil kanskje ruse seg i større grad, fordi det er i alle fall noe å knytte seg til.
Sist endret av gwalskar; 23. november 2016 kl. 16:41.