View Single Post
En som ikke har vært overvektig selv før, vil ALDRI kunne sette seg inn i tankegangen til en overvektig person. Derfor er det så mange som ikke greier å forstå at det ikke bare er å komme seg opp av sofaen og trene.

Jeg veide 135 kg på mitt verste, nå er jeg 81 kg. Jeg var på et tidspunkt så lei og depressiv at jeg spiste flere poser potetgull og sjokolader om dagen for at jeg gav faen i livet. Jeg prøvde å trene ett par ganger, men fant aldri den riktige påkraften som ga meg sparket i ræva. Det hele ligger i hodet, og det er 1 ord som gjelder; MOTIVASJON. Finner man ikke noe som driver deg til å bli slank eller se bra ut, vil man heller ikke gidde å gjøre noe med det selv om man virkelig VIL. Jeg slanket meg fordi jeg var lei av å være jomfru og ikke få damer, så jeg gjorde noe med det. Det var noe jeg hele livet hadde drømt om, å se bra ut for å få damer, og den drømmen var så sterk at det ble min eneste motivasjon for å slite ræva av meg.

Han der Jørgen er ikke egnet som leder for noe forening for overvektige, hvordan kan han tale overvektiges sak når han skylder på alle andre enn de overvektige selv? I starten ER det foreldrenes skyld når de feilernærer ungene sine med lasagne, spagetti, taco og andre fett-innholdige middagsretter, men når de blir voksne nok til å kunne forstå hva de gjør med kroppen sin, er det deres eget ansvar, ingen andres. Jeg synes kanskje det var unødvendig det Kari Jaquesson sa, og kan i verste fall gjøre at gutten mister håpet om et sunnere liv enda mer, men samtidig bør han tåle å høre det for han er på villspor. Hun har antageligvis rett om han, han kan ikke nok om kosthold og er sikkert så innesluttet i sin egen verden at han ikke engang gidder å lære noe om det.

Kan du ikke telle kalorier og vite hvor mye kroppen din trenger for å beholde/gå ned i vekt, er det som å gå med bind foran øya i skauen. Du aner ikke hvor du blir å ende opp. Noe som fører meg til neste sak; bedre læring om kosthold og styrketrening/trening OG mer gym i skolen. Men den diskusjonen får vente til en annen gang.