Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Sitat av KingPill Vis innlegg
Lurer på om dmt vil være mere utbredt i norge om la oss si 10 år?
Altså flere brukere, eller om det rett og slett vil bli mindre.

Også bruken av det - Ser at det er mange folk som bruker rc kjemikalier sånn generelt, men heavy stuff som 5-meo-dmt og dmt? Forsåvidt finnes det masse annet heavy, men 5 meo og dmt er en gruppe for seg selv vil jeg si.
Vis hele sitatet...
Det har jo vært en helt enorm oppgang for DMT på verdensbasis. Stoffet har gått fra å være et obskurt og mystisk stoff Terrence McKenna fortalte historier om, til et kjemikalie folk ekstraherer hjemme på sitt eget kjøkken.

Nå er guidene for ekstrahering blitt såpass enkle at hvem som helst kan få det til. Dette kan naturlig nok bringe med seg en del dårlig PR. Fordi det er strengt talt ikke alle som bør prøve DMT, det kan vi se bare i denne tråden.

Så lenge mimosa hostilis tilgangen holder seg tror jeg ikke vi vil se en spesiell nedgang i bruk, men nå ser man jo allerede at flere land har gjort planten ulovlig(UK, AUS).

Målet må være å finne planter med høyt innhold av DMT i alle kontinenter. Så lenge det finnes planter med DMT tilgjengelig vil det være tilnærmet umulig for staten å opprettholde et forbud.(ikke at det er mulig uansett, men risikoen på brukeren synker betraktelig om man slipper å gå inn i et kriminellt miljø)

Med tanke på oppgangen man ser av psychedelia i popkulturen om dagen spår jeg en økning i bruk et par år fremover hvor flere mennesker vil fatte sin interesse for stoffene. Dette vil komme til en metning, media vil spy ut farerapporter, staten vil vise sin nulltolleranse og psychedelia vil enten falle ned i undergrunnen nok en gang eller finne sitt bruksområde innen medisinen. Jeg håper og ber selvfølgelig for sistnevnte, og med tanke på den lovende forskningen som går rundt, den frie informasjonsutvekslingen på nettet og medias nedgang i makt over forbrukerne ser jeg ikke på det som helt utenkelig.