View Single Post
Hvis de ikke spretter opp veggen eller gulvet snart så skjønner jeg heller ikke grunnen til at de beslaglegger huset i tre mnd til.
Intet nytt at snutens etterforskning foregår sakte på generell basis men i en sak som innebærer beslag av hus bør det være om å gjøre å jobbe mest mulig effektivt. Naboene har jo sagt at de har reagert på at det ikke engang har vært noen etterforskere der iløpet av flere uker i flere perioder og det er for sløvt.

Abc sier saken er bygd opp på bare indisier men det er de fleste saker. Det du kaller indisier regnes også som bevis fra politiet sin sine, selvom ingenting hittil er et konkret bevis på drapshandlingen. I saker uten en innrømmelse eller vitner fins det sjeldent konkret bevis på handlingen, men på ting rundt som gir et tilstrekkelig eller ikke tilstrekkelig samlet bevisbilde. Ting som sprikende forklaringer, bevis på løgner som at det ikke er fingeravtrykk på steder han mener han var i kontakt med, bevis på at meldinger er sletta, skrantende ekteskap osv er med å bygge opp under en samlet hypotese som støttes med bevis og ikke bare antakelser selvom konklusjonen er en antakelse. Men det er sånn det er i de fleste saker så er det opp til dommere å vurdere om det samlede bevisbildet passer med politiets hypotese eller ikke. De fleste blir vel dømt på det du kaller "bare indisier" og tror vi kan være ganske sikre på at politiet sitter med kort som ikke er kjent for offentligheten også. Det der med at dommer ikke fant skjellig grunn til å utvide varetekten når han var bura kan være legit eller det kan være noen som kjenner noen som kjenner noen og som gjør hverandre en tjeneste. Sånt skjer blandt maktskikkelser der man skulle tro det var uhørt.. Skal ikke konspirere rundt det men jeg tror politiet er på rett spor jeg. Spørsmålet er om det er gjort profesjonelt uten nok fellende bevis eller ikke..

Det jeg kanskje frykter mest er at hvis ingen blir dømt får milliardæren mange titalls millioner til i banken fra den norske stat i erstatning for å blitt hengt ut med navn og ansikt i media som mistenkt, varetekt og beslag i både hytte og bil. Det ville vært skandale (om han var skyldig eller medskyldig)

Ellers helt enig dough, ved siden av mange andre mistenkeligheter her er det virkelig spesielt at han i det hele tatt ønsker og ikke minst klarer å bo hjemme om det er sånn at han tror det har vært fremmede inntrengere der som har myrda kona hans. Det er helt villt traumatisk og det naturligste ville ha vært å aldri takle å være der eller engang tenke på å oppholde seg der igjen.
Sist endret av Mefibon; 10. august 2020 kl. 13:07.