View Single Post
Sitat av Cloor Vis innlegg
Mine påstander er fra personlig erfaring. Hadde mye energi som ung, ble tvangsdiagnosert av skole som 7åring, ble dyttet i meg masse medisinsk amfetamin... Noe som ikke hjalp annert en å gjør meg til en walking dead zombie uten matlyst. Hadde store problemer på skolen, gadd aldri noe, ble konstant sent ut av timen... Fikk heller ikke oppgaver eller å gjøre på når jeg ble sent ut av timen fra 1-7 klasse. Samme gjalt fra 8-10 klasse.

1mnd før jeg fylte 18år fikk jeg fjernet diagnosen etter å blitt vurdert på nytt av psykiatriker og sjefen hannes. Og begge 2 mente på å bli diagnosert med ADHD i en alder av 7 ikke ga noe tilstrekkeligt grunnlag på diagnosen.


Slet altid med mye energi noe som gjor at jeg startet med styrkeløft, klarer enda ikke å slite meg ut. Hadde store problemer med impuls kontrol, noe som ble bedre med alderen når man ble mer voksen...

Mens jeg ennå hadde ADHD diagnosen klarte jeg fremdeles å lære meg opp i alle fagene jeg aldri var til stede under på barne, ungdomskolen.... og jeg gikk ut av VGS med 5.1 i snitt.




Beklager på forhånd med dialekt, ønsker alle som har den innbilte diagnosen ADHD å få en ny vurdering hos psykiatriker og slutte å bruke det som en unskyldning på oppførselen din.
Vis hele sitatet...
Bare fordi du mener du ble feildiagnostisert/ vokste ifra diagnosen tidlig så betyr det ikke at alt bare er tøys. ADHD diagnosen er ikke basert på synsing, det er mange seriøse glupe folk som har lagt frem at dette faktisk stemmer, og det er tydeligvis konsensus blant fagfolkene da det er en anerkjent diagnose. Jeg kan delvis dele frustrasjonen med deg, det er ikke nødvendigvis enkelt å sette diagnosen og mange flere har den i dag enn før. Det er også store forskjeller imellom land. Men dette kan det være flere grunner til enn at det er en innbilsk diagnose, skal jeg spekulere så er det nettopp den tanken som er årsaken. At det finnes en del folk som ''lyger'' på seg en adhd diagnose er jeg ikke i tvil om heller, det er flere flotte goder som stimulerende medisiner på resept og bedre utgangspunkt for å takle en eksamen. Men dette gjør ikke at man bare kan avfeie hele diagnosen så enkelt, da må man trå faglig til og utøve forskning og undersøkelser og se om den blir godtatt. Og det har helt garantert blitt gjort, mange ganger - uten at det blir godtatt, siden det faktisk kom igjennom som en ekte diagnose med de medisinene som man får.

Jeg ble selv diagnostisert med ADHD i voksen alder. Div. lærere hadde ytret ideen til min mor flere ganger, men i likhet med deg så mente hun at det var en innbilsk diagnose. Under en undersøkelse hos psykolog grunnet et helt annet problem så oppdaget psykologspesialisten at han ville gjøre en liten sjekk på meg mtp. ADHD. Jeg sa ok og var veldig skeptisk til å få en slik diagnose så jeg var veldig forsiktig og tenkte nøye igjennom alle svar på spørsmål han gav meg. Det viste seg likevel at jeg hadde markant ADHD, og jeg har nå den diagnosen.

Du kan jo hevde så godt du kan at jeg er en innbilsk person, og at du vet mye bedre enn de doktorgraderte fagfolkene, men du vil tvilsomt bli tatt seriøst av noen, og er det noen som er innbilsk her, så er det deg...