View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Roaccu Vis innlegg
I steden for å sikte etter sosialhjelp kan du prøve deg som kunstner.
Sosialhjelp ligger på skarve 6100 i måneden, mens du som "kunstner" får godt over 20k i måneden i støtte.
https://www.nrk.no/kultur/kunstnere-...end-1.14494218

Synes det er sinnssykt at våre skattepenger skal gå til å betale for de som ønsker å dyrke hobbyen sin, drive med lek og morro som teater, fremfor å jobbe og bidra til samfunnet.

Den personen som utsteder disse stipendene tjener ca. 100.000 i måneden fra det offentlige...
Vis hele sitatet...
Slikt som det her synes jeg er særdeles uærlig og rett å slett frekt:
Du får det først til å høres ut som om dette er noe hvem som helst kan få, for "de dyrker jo bare hobbyen sin", som om dette er Tante Marit som nyskilt tok opp malerhobbyen sin og får 20k i måneden for å lage simple malerier av fruktfat.

De som søker må være utdannede kunstnere, og du får ikke søke mens du er under utdanning.

Det er tydelig at du vet null og niks om teaterbransjen heller, jeg jobber som lystekniker/designer og jeg skulle likt å hatt deg med på jobb en dag: Vi jobber med tungt utstyr i høyden og har egne unntak fra diverse lover for å henge utstyr over folk og publikum: sikkerhet er halve jobben. Men neida, dette er vel bare lek og morro?
Slike stikk mot ordninger du ikke har orket å satt deg inni samler sikkert facebook-likes i den smått rasistiske diskusjonsgruppene som legger all skyld på innvandrere og "venstresiden".
Samtidig så gir du ikke noe tanke til disse skattelettene som blir gitt til de som allerede har mest som høyreregjeringen utført? Den økende forskjellen mellom klassene i Norge?

Jeg kjenner ildsjeler som driver teater og dans for barn, som har null fritid fordi de fyller all tid med øvinger, sying av kostymer, bygging av kulisser, og alt er avhengig av at foreldre orker å stille på dugnad, fra ditt syn så virker det som om å drive med kultur bare er en drøm. Jeg kan fortelle deg at det er ytterst få som kan tjene penger på det, de du hører om som får statsstøtte og stipend er den heldige 1% av utøvere.
Tenk deg litt om før du uttaler deg om ting du tydeligvis ikke har noe peiling på.

/end rant
Sist endret av Dodecha; 27. januar 2020 kl. 10:27.