View Single Post
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av bjarneper
Kall meg rasist, kall meg idiot, men jeg gir faen i sultne barn i Afrika og u-land på randen av katastrofer. For all del, det er trist med tv-bilder av radmagre barn, flom og stammer som gyver løs på hverandre, men å lasse på dem mer penger til våpen er det iallefall ingen nytte i. La Bob og Bono tro de redder verden, jeg er opptatt av at innbyggerne i landet JEG bor i skal ha det bra.

Ideen med ordningen for microlån og bank for de fattige er genial tho. Det er slike ting som må til, ikke milliardbeløp på bok.

But that's me
Vis hele sitatet...
Det er jo folk som deg som gjør at verden er blitt slik den er idag. Folk dør av sult hver eneste dag, mens vi sitter her i Norge med mobiltelefonene og de dyre klærne våre. Vi kjøper store garasjer og godter oss ganske enkelt i rikdommen, uten så mye som å skjenke en tanke til de som faktisk sliter og ikke kan noe for det. I tillegg klager vi på flyktninger som kommer inn i landet når de "stjeler" av de endeløse rikdommene våre.

Bare Norge i seg selv har mye å gi til fattige land. Med bare en liten brøkdel av hva vi tjener på en uke kunne vi holdt flere mennesker i u-landene i live i flere måneder. Det skal utrolig lite til for å redde liv, men grunnet bjarneper og hans likesinnede, fortsetter folk å dø mens vi ikke gjør noe som helst for å hjelpe. Det er tragisk, forkastelig og direkte ondskapsfullt.