View Single Post
Sitat av jonjon Vis innlegg
Fikse et problem med et annet "problem"? Synes heller vi skal få folk til å ta vare på sine egene unger jeg. Nå har ikke jeg vokst opp med 2 pappaer eller 2 mammaer, men jeg trur ikke det er så heldig. Selvom begge gjør så godt de kan og elsker dritten ut av ungen trur jeg det er bedre for en unge med et nyansert kjønnsforhold rundt seg. Jeg er iallefall veldig glad for at jeg hadde en mamma og en pappa isteden for 2 av det samme kjønn. Hvorvidt det utgjør noen FAKTISK forsjell vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
ja, hva er problemet med å løse det med et problem? det er da den kjente vinn-vinn?

også er det jo ikke så enkelt å si "få folk til å ta vare på sine egne unger". har du lest eller tenkt på hvilke forhold de lever i? ofte er det:
- land med ekstrem fattigdom
- land hvor abort ikke er lov
- land hvor seksualundervisning og prevensjon er et fremmedord
- land hvor kvinner blir svært diskriminert
- land hvor kvinner dør når de føder
- land hvor faren ofte er en voldtektmann, død i krig eller "borte".

angående foreldre av samme kjønn vs to. det er uendelig mange eksempler på aleneforeldre som fungerte fint, det er uendelig mange eksempler på dårlige heterofile foreldre, det er utrolig mange barn med homofile foreldre som har det HELT FINT. de har to voksne som elsker dem og gir dem en trygg og fin oppvekst. det er ikke noe problem med at de bor med enten to damer eller menn, for det er altså ikke uvanlig å møte det motsatte kjønn andre steder. Tenk på alle lærerne dine, andre venners foreldre, vennene av foreldrene dine. De er også viktige i et barns oppvekst.

problemet med homofil adopsjon er faktisk reaksjonen på det. når barn mobber barna fordi de har "homofile foreldre" så er det garantert noe de har lært fra noen andre... herav andre voksne. det er altså andres negative tanker som ødelegger for en løsning som kan hjelpe så mange.

her er det noen links om forskjellige sider angående homofili og adopsjon: http://www.llh.no/nor/fylkeslag/llh_...ershus/lenker/