View Single Post
Sitat av frtoretang Vis innlegg


@hideout morsomt du nevner det med kriminelle som ønsker å bli jurister. Norge verste bankraner dømt for rundt 20 væpna bank/postran brukte tiden godt på soning. Han var vel utdannet lærer da han startet som kriminell. Dodecha det vites ikke om han også hadde en hang til rus. Han ble jurist han mens han satt inne, med gode papirer sies det.

Poenget mitt er at tidligere bommerter i livet trenger ikke bety null fremtidsutsikter. Om en starter med å akseptere det en har gjort som historie, og noe som er tilbakelagt så kan en se fremover og skape et meningsfullt og rikt liv selv om man har trått feil. Dette gjelder rusbrukere også - men da må de treffe dedikerte mennesker som faktisk hjelper dem med å bli rusfri og ikke en luring som røker på i helgene og forherliger rus.
Vis hele sitatet...
Jau, Martin Pedersen. Men han er et rimelig spesielt tilfelle. Han hadde vel hjelp av en advokat som var rimelig ildsjel for å hjelpe de svake også. Det blir mye det samme som at Toska sikkert får seg jobb når han slipper ut grunna den offentlige profilen han har. Det er ikke hverdagen for 99% som sitter inne. Missforstå meg rett, jeg synes det er konge om noen virkelig gjennomfører noe sånt. Men man må nesten spørr seg selv hvor sansynlig er det at man med bakgrunn som kriminell kan få seg en jobb hvor man skal håndheve lover og paragrafer.

Som tidligere nevnt. Jeg har null troa på at TS kan bli noe ruskonsulent. Men innenfor rusomsorg er det mye han sikkert kan bidra med. Men da er du ikke statsansatt med sikker jobb i all og evig fremtid, så det er en omskolering man burde tenke lengre enn en forumtråd på freakforum. Om TS er seriøs med ønsket burde du oppsøke folk som har tatt den ferden før og bygge litt kontaktnettverk og se hvordan behovet er. Jeg tror ikke det er så veldig lukrativt og enkelt og livnære seg på å hjelp de svake i vårt samfunn desverre. Da er nok innvandring f.eks en mye bedre bransje. De er vel forsåvidt svake de og, men kan ikke sammenlignest med narkomane.