View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av frtoretang Vis innlegg

@Dodecha Ja en kan mene hva en vil om den saken - men at lærere og andre av samfunnets klipper skulle være åpne om egen rusbruk og sitt liberale syn på rus i kraft av sin stilling blir veldig feil. Og jeg tror heller ikke det er vanlig. De fronter neppe knark i jobbsammenheng. Og skulle ledelse finne ut av rusbruk så henger fort jobben i en tynn tråd. Akkurat slik ville det vært for en ruskonsulent - en som skal veilede og støtte mennesker som er sårbare og i gang med noe av det vanskeligste de har gjort hele livet - å bli rusfri. Da kan man ikke som rådgiver snakke varmt om hasjens fortryllende egenskaper og hvilke åpenbaringer man får på LSD.
Vis hele sitatet...
Du missforstår meg, men av de få knappe ordene jeg hadde om saken så er det ikke uventet. Det jeg mente er at de fleste som jobber innen rusomsorgen er folk som har vært nede selv, kanskje ikke så langt nede som personene de skal hjelpe, men de har ofte erfaringer som folk flest ikke innehar.
Det er da ikke synonymt med å proklamere at rus er "bra", som du ser ut til du trodde jeg mente, det er jo soleklart at om folk i slike stillinger var offisiellt positiv til rus ville det være som å ta karriæreselvmord.