View Single Post
Sitat av Stormen Vis innlegg
[...]Så bildet betyr absolutt ingenting. Det kan være en sjokktilstand, og det kan hende de tenker: "Oi, så rart at vi plutselig er til stede på et mord-åsted". Også ler de av den enkle, banale tanken der.
Vis hele sitatet...
Det der kan jeg tro på, men ikke om de er skyldige. Hvor stort sjokk kan det bli for to godt trente soldater å se en person de selv har skutt?
(quoter deg bare for det du sa, Stormen, ikke for meninger du kan ha om saken. Er ikke myntet på deg)

Dessuten:
-De er midt i en jungel, med liten oversikt over hvor, og de dreper sjåføren sin? Hvor er logikken?
-De har mer penger enn resten av følget til sammen, hva er da motivet?
-Om de dreper sjåføren, vil vel de to andre passasjerene være såpass nært at de er innenfor rekkevidde, hvorfor blir ikke de (be)skutt? Tjostolv har bakgrunn i TMBN, og har ferdigheter langt over det som ble utført i Kongo.

Og det med at eventuelle ranere ikke tar bilen - jeg kan tenke meg at de oppholder seg i jungelen, og selv ikke den bilen der kjører godt nok i slikt terreng. Dermed har de ikke bruk for den. Og med et blodig lik vil de hvertfall ikke ha den.

Forklaringen om at de sto foran bilen, og rømte da de hørte skudd høres, for meg, så mye mer realistisk ut enn noe annet.
Jeg håper på frifinnelse, og offentlig unnskyldning fra norske, og kongolesiske myndigheter (haha )

Sitat av x3m187 Vis innlegg
[...]at soldater i krigsoner ofte har en morbid og pervers holdning på å ta bilder av de man har drept i strid og ha dette som et trofe. Tro meg på denne.....

Mulig dette bildet bare skulle være innad det lukka miljøet de er i?
Mulig de tenkte " Eyyy, sjekk ut alt blodet som rant ut halsen hans når skøyt han. SMIL"

Eller så var det bare en sjokk reaksjon!
Vis hele sitatet...
Ja, mulig. I en krigssituasjon. De to normennene er tvilsomt involvert i en krig der nede, men noen soldater i Afghanistan og lignende kan sikkert gjøre slikt. Og hadde det ikke vært et bedre trofé MED liket?
Sist endret av Zepur; 22. august 2009 kl. 02:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.