View Single Post
Sitat av Gelémannen
Hvis det er en nær venn så smiler jeg med en genuint god grunn, dvs pga noe morsomt personen sa eller fordi jeg koser meg i øyeblikket.

Hvis det er nye mennesker, hvor normen er å prøve å gi et nogenlunde ok førsteinntrykk, så kan det hende at jeg smiler for å kommunisere noe ala "jeg er vennlig", men det er ikke et like "dypt" smil som dersom jeg smiler av ren ekstase.
I sosialantropologi mener jeg å huske at dette heter inntrykkskontroll (engelsk: impression management). Folk med sterk anti-sosial personlighetsforstyrrelse f. eks. har en tendes til å være svært flinke til å kontrollere inntrykket de gir til andre personer. Med andre ord, svært gode på å smile falskt.
Vis hele sitatet...
Som sagt vet jeg ikke hvor lenge det har pågått, kanskje det alltid har vært sånn. Jeg liker å gi et veldig godt førsteintrykk, og er veldig god på det men ikke noe mer. Føler at jeg behersker det veldig bra, men begynner å bli slitsomt å vise falske følelser siden det er normen å gjøre det. Og det er ikke alltid sånn, i kanskje 5% av tilfellene er jeg ekte å ler med venner og bekjennte, men resterende 95% er det ikke tilfelle.

Sitat av Eager Igor
Hva med å gjøre det til en rutine og vane og tenke på noe gøy, noe du finner glede i å gjøre, noe herlig du husker å ha opplevde tidligere i livet..??
Straks du penser inn på denne tankerekken, vil du automatisk begynne å smile over de gode minnene/ tankene du fyller bevisstheten din med.
Gjør du dette rett før du skal i møte med andre folk, vil du innlede møtet med et smil om munnen. Så kan du heller henge med geipen utover i samtalen, om det ikke er noe hyggelig dere samtaler om..? ;-)
Vis hele sitatet...
Spennende tanke, og er godt utprøvd uten noe særlig godt resultat, har egentlig ikke så mye gøy å bra å tenke tilbake på, ting har vel vært ganske flatt. Problemstillingen er ikke at jeg ikke klarer å smile/le men at det er veldig slitsomt fysisk sett å gjøre dette hele tiden til enhver tid jeg er med andre