View Single Post
Sitat av Denzel Vis innlegg
Emptychange, hva hvis du havner ut for en ulykke og blir funksjonshemmed som følge av det? Og moralen i samfunnet er at vi luker ut de som ikke har de samme egneskapene som de friske, så får dem ikke et fullverdig liv, og andre ser anderledes på deg fordi du har et handikapp.

Kunne du tenkt deg å leve i det samfunnet?

Men flott at du nevner det med indivduelle valg. Men jeg klarer ikke å riste av meg tanken at dette blir en ny, totaliserende trend-greie som kommer til å prege samfunnet videre framover. Se på oss nå. Gutter bruker sminke, og det er forsåvidt ingenting i veien for det, men du ser hvordan dette utvikler seg. Det handler om å være perfekt, uansett hva.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke lengre er i stand til å skape verdier så skal du få lov til å avlive meg med et solid slag i hodet med en hammer. Du kan til og med få låne hammeren min. Jeg vil ikke være en parasitt som snylter på andres verdier, hvis jeg ikke klarer å tjene til livets opphold, hva er da meningen med livet?

Jeg vil gjerne leve i et hvert samfunn der abort kan taes av hvilken som helst eller ingen grunn. Så lenge min personlige frihet ikke bli innskrenket kan de godt abortere barn etter at de er født, hvem er jeg til å si hvordan andre skal oppfostre sine barn?

Jeg er langt fra perfekt. Jeg er en bleik, småfeit mann i tyveårene. Jeg går i billige klær, og håret mitt er enten bustete eller flatt. Jeg klarer å leve i dette samfunnet uten å ønske å være perfekt, og jeg klarer meg godt uten sminke. Jeg har under gjennomsnittlige karakterer, selv om jeg er smart nok til å gjøre det bedre. Jeg bryr meg rett å slett ikke, så lenge jeg klarer å få nok ressurser til livets opphold er jeg fornøyd. Ikke alle har et behov for å være perfekt. Du sier heller ikke hva du referer til med "det" i setningen "Det handler om å være perfekt", referer "det" til "livet"? Isåfall er jeg uenig. Det er ikke mulig at du projiserer ditt egent ønske om å være perfekt på samfunnet?

Men ja, hvis jeg blir funksjonshemmet, så inviterer jeg deg til å abortere meg