View Single Post
Som sagt ovenfor.. høres veldig rart ut at en lege skriver ut medisin til en person som han/hun ikke har evaluert selv eller hos en psykolog(psykiater?). Jeg ville ha spørt om å se resept?

Jeg og har et prinsip mot og svelge piller som ibux og sånne ting for små ting. Måtte da ha ekstremt vondt i hodet.. men tabeletter som gir en form for rus, da hadde jeg sagt ja takk, bukket og neiet :P Men det er meg da..
Litt OT, uten at jeg vet hva du driver og depper for, kanskje du burde begynne og trene? Hvis du da ikke gjør det fra før av. Det pleier som regel å gjøre en ganske grei og merkbar forskjell. Pluss kanskje et par samtaler med en psykolog dog kan noen ganger ta litt tid å finne en psykolog man ''klikker'' med.

Er det mulig å spørre om hva som har skjedd/skjer som gjør at du føler deg nedfor? Trenger ikke å skrive no lang rapport, bare the basics eller noe. No preassure eller noe :P Håper det ordner seg for deg hvertfall!

Som sagt ovenfor.. høres veldig rart ut at en lege skriver ut medisin til en person som legen eller en psykolog/psykiater ikke har evaluert selv og bare sende med et familie medlem med noen piller. Jeg ville ha spørt om å se resept?

Dette kunne jo da blitt veldig utnyttet? Kunne jo gått og sagt at moren eller søsteren min har extremt sosial angst eller noe og fått skrivd ut noen piller til meg selv......

Jeg og har et prinsip mot og svelge piller som ibux og sånne ting for små ting. Måtte da ha ekstremt vondt i hodet.. men tabeletter som gir en form for rus, da hadde jeg sagt ja takk, bukket og neiet :P Men det er meg da..

Litt OT, uten at jeg vet hva du driver og depper for, kanskje du burde begynne og trene? Hvis du da ikke gjør det fra før av. Det pleier som regel å gjøre en ganske grei og merkbar forskjell. Pluss kanskje et par samtaler med en psykolog dog det kan noen ganger ta litt tid å finne en psykolog man ''klikker'' med.

Kan kanskje funke og å forklare familien litt av situasjonen, ikke nødvendigvis alt, men noe av det så de slutter å mase? Og hvis de ser at du gjør noe med situasjonen din som f eks å trene eller å ta initiative til å gå til en psyk så de ser at du gjør noe med det så slutter de kanskje og blande seg så veldig?
Selv om det er slitsomt å bli mast på og at de involverer seg så veldig så pris deg selv heldig at de faktisk ser at noe er galt og faktisk prøver å gjøre noe for å hjelpe deg.

Er det mulig å spørre om hva som har skjedd/skjer som gjør at du føler deg nedfor? Trenger ikke å skrive noen lang rapport, bare the basics eller noe. No preassure eller noe :P Håper det ordner seg for deg hvertfall! Vet hvordan det er å være deprimert, faen ikke greit

''Legge til edit'' blei litt dobbel posting sorry. Men tok mer enn fem min og redigere posten!