View Single Post
Sitat av Gimli
Har da aldri sagt at han fyren i artikkelen har prøvd på det. Og ja, det er ikke bra at man kan få innsyn så lett. Men det hjelper forsatt ikke på at man legger ut hvordan man skal gjøre det til allmenheten. Det må du og se er en feil ting å gjøre(ikke at du har gjort det, men). Etter å ha lest delvis igjenom denne posten her, så virker det nesten som at det er en god del som sitter å prøver på dette.

"Hvordan resette biospassord"
"Hvordan finne administrator-passordet"

Men det er jo ikke bra at slikt har skjedd. Uansett hvor jeg måtte jobbe!
Vis hele sitatet...
En god del sitter å prøver på det ja, helt sant.
Men, om jeg hadde vært IT-ansvarlig i fylket, så ville jeg satt stor pris på at noen faktisk
prøvde å finne feil, forså å si ifra om dette. Jeg synest ikke det er noe feil i å finne feil, forså å si ifra og få fikset dette. Men, om du også visste om denne feilen, synest jeg det er kritikk verdig at du ikke har gjort mer for å fikse opp i dette. Om du visste om det, eller ikke veit jeg jo trossalt ikke.

Det er kanskje også en idè om dere legger ut en guide for å endre Administrator passordet på pcen. Slik at folk ikke lenger kan komme seg så lett innpå alle pcer.

Kan ta en liten mini guide her på det også da, så får kanskje noen det med seg.
Start - kjør/run - cmd - net user administrator <nytt passord>


Sitat av Leif T. Aanensen
Han understreker likevel at enkelte i hackermiljøet kan skryte på seg å ha avslørt mer enn de faktisk har gjort.
Vis hele sitatet...
Hvilket hackermiljø er det egentlig han prater om? Det er trossalt ikke hacking, det er mer cracking. Og hvor i alle dager henter han "hackermiljøet" fra? Det forstår ikke jeg ihvertfall.

Men, Gimli, som du også heter, fint om du kunne oppdatert tråden her om hva dere har tenkt å gjøre videre, hadde vært gøy å følgt med på hva dere vil gjøre med saken.

Lykke til! Å la oss håpe det ikke finnest fler opne veger inn på andre sine pcer.
Sist endret av oom; 23. mai 2008 kl. 10:14.