View Single Post
Sitat av I86 Vis innlegg
Takk for tips. Er ikke privat gjeld da, og er ganske mye, forbruksgjeld og kreditt osv...
Snøballmetoden høres jo ut som noe jeg kunne tenkt meg å prøve. Men funker det om det ikke er så mye å ta av når alt er betalt?

Har jo også fått tips fra fastlegen om verge. Men jeg skjønner liksom ikke hva mer vergen kan gjøre, vergen kan da vel ikke gjøre noe med med gjelden min en hva jeg og en økonomisk rådgiver kan? Isåfall hva kan en verge gjøre?
Vis hele sitatet...
Bare så du veit så koster det litt å ha verge. I følge en nrk artikkel kostet det 10-11k i 2019. Så rundt 13-14k i 24 da muligens.

Det eneste vergen gjør er å betale dine faste utgifter samt å fordele resten mest sannsynlig ved å dele det opp i 4 eller 2. Si at du har 6k etter faste utgifter er betalt, vil du da motta 1,5k hver uke eller 3k annenhver uke. Trenger du mer penger, må du kontakte vergen og bli enig.
Plutselig har vergen dratt på hytta uten signal og du får ikke kontakt med vergen før på søndag. Det var den helga uten mat. Men om man ikke klarer å styre økonomien sin så er det vel eneste mulighet. Men husk det koster deg raskt 15k i utgifter i året som vergen tar i betaling.