View Single Post
Hei,
jeg har valgt å ta en bachelorgrad innen Eiendomsmegling, juss og økonomi da dette er en profesjon, og derav mer konkret enn f.eks en bachelor i markedsføring (Det stod mellom en bachelorgrad i markedsføring/salg eller eiendomsmegling). I tillegg er jeg veldig glad i å være student, da jeg styrer tiden i stor grad selv, hvilket også skal være en av fordelene med dette yrket. Likevel har jeg merket meg på forum o.l at folk hevder at dette er en utdøende praksis o.l - hvilket gjør at jeg blir litt ambivalent knyttet til hva jeg skal gjøre videre, da jeg ikke ønsker å stå på med studiene uten å oppnå relevant jobb i etterkant.
Har noen tanker om valg av dette studiet? (Jeg er akkurat halvveis i studieforløpet).

Er det slik at det er vanskelig å få jobb / at de fleste studenter ikke har relevant jobb i etterkant av studier?
Har hørt at lønnen er svært lav i lang tid før man eventuelt klarer å "komme gjennom nåløyet" - Er dette riktig, eller er det bare at man ikke nødvendigvis tjener veldig bra?
Vil noen dele erfaringer som studenter eller tidligere studenter?

(Til informasjon er jeg litt eldre enn gjennomsnittsstudenten, da jeg er 27 år gammel. Har derfor "mindre" rom for å feile med valg av utdanning)