View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde kanskje fungert om jeg klarte å være helt ærlig om følelsene og tankene mine, men fikser det ikke. Sier A men ikke B og går rundt grøten for å unngå å snakke om det som egentlig er problemet.

Jeg har hele tiden tenkt at roten til depresjonen sitter i tankemønsteret mitt
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg klarte å være åpen til en viss grad

Jeg vet jo egentlig hvorfor jeg tenker som jeg tenker og hvorfor jeg er deprimert

Jeg skal innrømme at jeg både skammer meg og er flau over tankene. Jeg klarer ikke stole på at psykologen ikke dømmer meg, og jeg tenker automatisk at psykologen deler mine tanker om meg og det syns jeg er sårt.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv gått til flere ulike psykologer og det tok tid før jeg fant en som jeg fikk en veldig god kjemi med og stolte på. Jeg kunne fortelle om hele livet mitt uten at jeg fikk en følelse av å bli dømt.

Jeg vet at det er lett for meg å sitte bak en skjerm her og si til deg hva du skal gjøre, men du må åpne deg for psykologen for å få best mulig hjelp. Hen er der for å hjelpe deg.

Skaff deg en ny time hos psykolog, pust dypt inn og ut, fortell hva som foregår oppe i hodet ditt og hvordan det påvirker din hverdag og trivsel.

Heier på deg!