Tråd: Politivold
View Single Post
Hei.



Jeg har opplevd noe av det værste man kan av lovens lange arm.

Det som skjedde :

Mitt navn er Thomas. Natt til lørdag sto jeg og en kompis nede på domus kaien (Tromsø) da plutselig politiet kommer og sier "Hei, du skal være med oss"
å jeg svarer, hva er det som skjer? di står å påstår at jeg har sparket etter en bil.
Jeg begynner å ler, før dette blir bare mer å mer komisk enn en "komedie film".

Politiet tar på meg håndjern, dytter meg inn i bilen, å jeg reagerer med "hva holder dere på med"?

Neida, det var ikke nåkk, di hiver meg ned i bakken og prestrerer å ta kvæletak på meg med håndjern på.

(når jeg var liten holdt jeg på å bli kvalt av et slips, så jeg takler ikke at noen tar meg rundt halsen)

Jeg får helt panikk, før politibetjentet holdt så lenge at jeg ikke trudde jeg ble å overleve dette.

Di røyser meg opp igjen og da var jeg såpass redd å skjønte ikke hva di holdt på med,
så jeg ville bare vekk, det føltes som om jeg var i et mareritt
Å da prøver jeg å komme meg vekk, jeg var livredd på måten di oppførte seg,
jeg kjenner blodet dryper fra ansiktet mitt.
Jeg kjenner jeg blør innenfor t-skjorten og da hiver di meg inn i bilen,
samme prosedyre som nevt ovenfor blir utført på stasjonen,
di river av meg klærene og drefser meg inn i glattcellen.


Mens jeg er i glattcellen, sitter jeg å tenker på hva i alle dager er det som skjer, er dette skjult kamera eller?

neida, tiden går og jeg legger med ned før å sove, det hadde ikke gått 5 timer før di kom å hentet meg før avhør

å da kommer det ut av politibetjenten at jeg er tilltalt for "vold mot offentlig tjenestemann"

å jeg sitter der å gaper.

Jeg tror ikke mine egene ører, jeg spør om jeg får gå på do. Ja svarer han, da jeg ser meg i speilet ser jeg meg i ansiktet,
skrappemerker. kjenner jeg har vondt i skuldren da ser jeg at hele skuldren er oppriset,

inntørket blod er det også, jeg ser nedpå kneet mitt, skurbbmerke, samme på leggen. Å jeg tenker på hva i alle dager er det di holder på meg?.
Er dette skjult kamera?
Nei dette er mitt værste øyeblikk fram til i dag.

Inn i avhøret lier di av seg at som han sa tidligere så var jeg siktet i saken, det var vold mot offentlig tjenestemann.

Jeg sitter å rister på hodet og skjønner ikke hvordan di kan påstå noe så dumt.
Når jeg blir sluppet ut, da ringer kompisen min fra kvelden før å spør om det går bra med meg?

Så sier jeg, ja men jeg har veldig vondt i kroppen og spør han hva han så i går?

"Han svarer, herregud Thomas, di slang deg i bakken, di tok kvæletak på deg, du fikk helt panikk, så redselen i øyene dine Thomas sier han".

Jeg sier ja jeg vet. Men vet du hva som er det mest absurde med hele saken er?

"nei svarer han" Jeg er anmeldt mot vold mot offentlig tjenestemann.

Han sier HÆ? du var jo ikke i nærheten av dem.

Så jeg sier "Ja ikke sant, å at på til er det jeg som er anmeldt".

Legger ved en link til avisen.

http://www.nordlys.no/nyheter/article3698730.ece

Ps. Jeg trenger virkelig hjelp da det bare blir før dumt, jobben min står på spill, utdanningen min står på spill å i tilegg skal jeg bli Far i desember.

Noen tips for hva jeg kan gjøre?!

BRGDS Thomas A.
Sist endret av vidarlo; 7. august 2008 kl. 08:38.