View Single Post
Sitat av Bjørgård Vis innlegg
Dessverre så er instruksen veldig karrig.
Vis hele sitatet...
Dette illustrerer en av grunnene til at wx_nrk er så bra: Den er lett å installere og bruke. Men etter lang tids stabil bruk av 1.5 opplever også jeg at 1.6 ofte ikke klarer jobben, og radioversjonen har jeg ikke fått til å virke i det hele tatt. I begge tilfeller stopper nedlastingen opp etter en stund og etterlater seg et par foreldreløse prosesser i Windows.

Snippsat rådet meg til å prøve på andre PCer. Det har jeg ikke hatt mulighet til ennå, men siden flere andre brukere melder om problemer med versjon 1.6, må vi vel kunne si at den nå er blitt prøvd på flere PCer.

Jeg håper wx_nrk friskner til igjen, men i mellomtiden har jeg et tips om en annen brukervennlig løsning. Jeg hadde allerede brukt den til andre ting en god stund, men det viste seg at den også takler NRK: Video DownloadHelper, som installeres som AddIn til f.eks. Firefox.

Den laster ned omtrent alt som kryper og går av video og audio, men NRK har et lite avvik. Vanligvis finner DownloadHelper selv ut hva som tilbys på en side, men på NRK må du først starte avspillingen (altså som om du skal se programmet i nettleseren) før den finner strømmen.

Avspillingen på skjerm kan (og bør) stoppes med det samme igjen, slik at den ikke tar opp unødig båndbredde. Så snart DownloadHelper har funnet strømmen, kan du gå inn på menyen og velge hvilken kvalitet du vil lagre med.

En ulempe med DownloadHelper er at den ikke får med seg tekstene, men de kan du til gjengjeld fortsatt hente med wx_nrk. Jeg har ikke prøvd det selv, men hvis du bare passer på at video og tekster har eksakt samme fornavn (f.eks. Opptak1.mkv og Opptak1.srt) bør det fungere.

Og til slutt: DownloadHelper kan også brukes til NRK Radio.
Sist endret av Wilver; 9. juli 2016 kl. 08:44. Grunn: språk og tilleggspoeng