View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Organisasjonen Barnas Trygghet jobber jo på samme måte som danske Barnelokkerne. Altså ved å utgi seg for å være barn og havne i chat og sms kontakt med de, så begynner motparten alltid griseprat og vil etterhvert spørre om å møtes. Da kan du ha med deg Barnas Trygghet i skjul under treff som sammen med politiet anholder han og bruker chatloggen som bevis for planlegging til sex med barn. Viktig at det kommer frem i klartekst i chatten tror jeg. Det kan fiskes ut ved å spørre f eks hva mener du, hva tenker du på, om jeg vet hva sex er nei skulle du vise meg? Hva skal vi når vi møtes da? Osv

Hvordan du kommer i kontakt med han er noe annet. For det skal jo helst være han som tar initiativ til kontakten med deg og viktig at han er den som leder samtalen mtp bevis så det ikke kan bortforklares med at han ble revet med, skylde på rollespill osv.

Men om du husker hvilke fb grupper han var i kan du begynne å henge der fra falsk barneprofil, kanskje etterlyse en som passer hans profil "hei jeg er en gutt på 14 som er ny i drammen og lurer på om flere liker å gå på kino/båter/fotball". Men gjør det gradvis, vis deg først aktiv i gruppa og kommenter og lik ting osv.

Det er visst også sånn at om man lurker mye på en profil vil man dukke opp som venneforslag for den personen. Da kan det jo hende han legger merke til deg og finner profilen din lokkende nok.

Det som er dumt er at det er ulovlig å misbruke bilder av barn, så det måtte ha vært et digitalt skapt barn du brukte bilde av. Ellers er det garantert å komme over pedofile på offentlige chattesider, mobilspill for barn med chat osv bare du kaller deg f eks jente12, espen2006 osv. Kan jo være han henger der selv, du kan f eks spørre hei er er det noen fra *byen hans* her?