View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av GreenRay Vis innlegg
De stillingene jeg har sett på krever også annen kompetanse som jeg har. Ser etter yrker innen automasjon og utvikling. Ønsker å jobbe med konstruksjon og utvikling av maskiner til industrien.
Vis hele sitatet...
Autocad er de facto standard i industrien. Ikkje fordi nokon nødvendigvis bruker Autocad, men fordi Autocad er fint utvekslingsformat, og alle kan det. I tillegg har du med kurs i autocad dokumentert at du har grunnleggande kunnskaper om tegninger, og at du kan å navigere i ei tegning, forstår målestokk og andre begrep.

Min påstand er at Autocad er svært nyttig å ha kjennskap til. Ikkje fordi du får bruk for Autocad, men fordi du kjenner til sentrale elementer i teknisk teikning.
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Jeg har så og si 0 erfaring med 2d tegning. Bruker man ikke Autocad for å tegne i 3d også?
Vis hele sitatet...
Jo, du kan tegne 3D i autocad. Du kan runke med sandpapir og. Det vil ikkje sei at det er behagelig. I praksis har nok ting som SolidWorks og Inventor tatt over mykje for Autocad. Men kan du Autocad kan du nok om tegninger generelt til å finne fram i meir avanserte 3D-verktøy.