View Single Post
💟💟💟
MissCrazyHead97's Avatar
Trådstarter
6
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Vel. Akkurat DET toget er gått. Det er det ikke lov å være redd for lengre. "Du er vel ikke rassist vel?"
Vis hele sitatet...
Jeg vet mange tenker sånn. Men jo det er lov. Jeg er langt ifra rasist. Syns ikke det er rasistisk fordi jeg ønsker trygghet. Skrev at det er mange, ikke alle, har helt andre holdninger til ting som de fleste i Norge lever etter og verdsetter. Som for eksempel kvinnesyn, Og det er grunnet kultur/religion osv. Hudfargen gir jeg faen i, Kommer selvsagt an på hvordan man «bruker» religionen. Hvilke normer vi lever etter. Er gærne kristne også. Og jeg kommer fra kristen familie. Jo, det er skummelt om vi ikke har kontroll på hvor mange som kommer. Mange av dem har også traumer stakkars som krever hjelp. Blir det «ukontrollert» innvandring, får ikke de som trenger hjelp, hjelp/blir ikke fanget opp. Syns også de skal lære om norsk kultur, da mange får hakeslepp når de ser damer i sommerklær her. Har opplevd dette selv. Mange andre med dårlig kvinnesyn uavhengig av religion. Men snakker om «ukontrollert innvandring» der en stor del av religionen og folkene virkelig mener kvinner er søppel. Homofile er søppel osv. Blir det ukontrollert innvandring, får man ikke fulgt opp og veiledet. Mener ikke vi ikke skal hjelpe stakkars mennesker i nød, grunnet livssyn, men vi må OGSÅ ta vare på og jobbe for å ivareta tryggheten og godene vi har. FØR det går for langt.

om du praktiserer en type kristendom eller hvilken som helst annen religion/livssyn, som er med på å undertrykke grupper i samfunnet, da er ikke lenger religionen din en positiv kraft i den moralske utviklingen. Da har den blitt forbikjørt av allmenngyldige humanistiske verdier. Her i Norge, er stadig flere som ikke tror. Og da sier det seg selv at det er skremmende å få ukontrollert innvandring med ett helt annet syn. Ikke alle er skremmende, men mange.
Jeg er agnostiker. Men jeg er også ateist. Jeg er ateist overfor Gud, Allah, Tor og Odin, Poseidon og alle andre guder som menneskeheten opp igjennom har funnet det verdt å bruke livet sitt på å tilbe. Når jeg nevner den bibelske gud, Allah i samme setning som Tor og Odin, er det med vilje. Jeg gjør det for at dere som tilhører disse menighetene skal forstå at jeg synes det er like rart at dere kommer inn i samfunnsdebatten eller til meg med bibelen/koranen foran dere, som dere ville syns det var rart om jeg skulle komme drassende med Tor og Odin eller tusser og troll, for å fortelle dere hvordan dere burde leve livene deres. Vi bor heldigvis i et fritt land, så folk må selvfølgelig tro på hva de vil, Men muslimer som tolker koranen med undertrykkelse, noe MANGE muslimer gjør ja, (uff så rasistisk sagt) men det syns jeg er gammeldags og skremmende. Å mange av dem vil ikke høre på ytringsfriheten vi har. Når religionen brukes til å undertrykke, da er det ikke greit lenger. Det er farlig og må frem i lyset. For i likhet med trollene fra eventyrene, lever slike holdninger best i lukkede rom. I møte med dagslys sprekker de og blir borte. Forhåpentligvis for alltid. Så ja innvandring er skummelt om det ikke er kontrollert

Forstå det den som vil, men det er min mening. Om jeg er rasist for det så Ok da får de som syns det mene det. Liker mennesker, som behandler ALLE med like mye respekt. Uavhengig av religion,kjønn,legning, osv. Tror noen at lettkledde damer betyr «fritt frem» da mener jeg de hører til i dyreparken. (Lukket avdeling) muslim, kristen, kåt, eller hva enn de er. Respekterer man ikke alle, kan de gjerne gjemme seg langt unna samfunnet for min del, gjør de det er det bare å åpne alle dører. Så lenge vi har ressurser til å hjelpe.

Slemt å si kanskje, men det er bare en liten dames mening.