View Single Post
Hei kjære freaks!
Skal holde det kort og enkelt for dere.
Jeg trenger deres råd og tips.

Jeg gjorde en reparasjon på et verksted i Oslo (bytting av stempelringer) som kostet meg 54 000 kr. Denne reparasjonen skulle få motoren til å slutte å bruke olje. Jeg spurte verksted om det lønner seg å bytte motor eller fikse stempel ringer, og de mente at motoren er ellers frisk og trenger bare denne reparasjonen så er den good.

4 dager senere, hører jeg kraftig tikke lyd fra motoren. Jeg slo straks bilen av og ringte forsikring. De tauet bilen til Audi verksted. De sier så at denne motoren er totalt ØDELAGT og de som har byttet stempel ringer har gjort en således dårlig jobb. Motor må nå byttes sier de, og dette koster alt fra 70- 100 000 kr.

Mitt spørsmål så er, er dette noe det forrige verkstedet i Oslo som skal dekke? De har jo gjort en unødvendig reparasjon?
Har jeg noen rettigheter?
Hva gjør jeg?
Jeg har vært i kontakt med forrige verksted i Oslo og de sier at de skal se på bilen, men jeg har en følelse på at de sier de ikke dekker det.

Ingen som kan komme med innspill?
Sist endret av stratos891; 12. juni 2018 kl. 18:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.