View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tja, jeg kan vel bidra med min historie.

Jeg var bare 14 år, gikk på ungdomskole og i midttimen (storefri etc) dro vi hjem til en kompis.
Det ble med en som var to år eldre enn oss (altså 16 år). Og når vi kom frem dro han opp ei snuseske som hadde noen brune klumper i seg. Jeg skjønte dette dreide seg om hasj.

Han spurte om han fikk noe tobakk fra meg, og jeg spurte igjen om jeg kunne få smake.
"Jada, det skal du få" svarte fyren, som forøvrig var mørkhudet, med en dyp molde dialekt.

Vi var 6 stk, to av oss gikk ut av rommet, for de ville ikke bli "passiv fjern".
Flasken ble ordnet opp, og jeg fulgte med i stor interesse for hva slags røykeinnretning han lagde.
Det ble mekket opp, og jeg fikk meg et lite "second" eller rest-trekk om du vil. Jeg hostet litt men la egentlig ikke merke til noe særlig.

Noen minutter gikk og jeg hadde egentlig blitt ganske susete uten å legge særlig merke til det selv. "Kom, vi må rekke skolen" sa han ene som ikke prøvde flaska. "Hæ? jaaadaa" sa jeg sløvt og fikk på meg skoene, de andre som hadde røkt ble igjen mens jeg og de to andre gikk mot skolen.

Jeg må vel ha irritert vettet av de to som gikk med meg der jeg la ut om tåkete syn og de vakre solstrålene med hevet stemme mens jeg småkniste.

Vi kom frem til skolen, og jeg satte meg ned med noen i klassen under meg som jeg kjente, den ene kommenterte at jeg så "rar" ut, mens de andre ikke så noe. Jeg smilte bare og tenkte ikke mer over det, fortsatt litt tåkete i tankegangen.

Timen begynte, vi hadde Engelsk. Og etterhvert slet jeg noe sinnsykt med å holde meg våken, jeg sank sammen på pulten for å så få navnet mitt ropt med en streng stemme: "Våkn opp!", "Jada jada jada" sa jeg sløvt i det jeg brukte fingrene til å holde øyelokkene oppe.
Etter litt ble jeg faktisk kvalm av det faktum at jeg ikke fikk lov å sove, jo hardere jeg prøvde å holde meg våken, jo kvalmere ble jeg.
Jeg dytta i sidemannen og hvisket "Duh, du må si fra til frøken at jeg er dårlig". "Hvorfor kan du ikke gjøre det selv?", "Jeg aner ikke, jeg klarer ikke å heve stemmen" jeg klarte bare å hviske. Etter litt frem å tilbake sa jeg "Hvis du ikke sier fra så spyr jeg på bøkene dine!", "Nei faen kis, du må jo klare å si fra selv!".
I Neste øyeblikk gulpa jeg, og en liten skvett endte på pulten min, sidemannen stakk opp hodet og kauka "Han har spydd!", ingen reagerte. Et sekund senere kom gulp nr 2, denne gangen etterfulgt av en saftig stråle rettet mot sidemannens bøker, uheldigvis traff jeg mine egne bøker også. "Han har SPYDD!" kauka sidemannen, denne gangen reagerte alle jentene ved å hyle og løpe ut rommet, alle guttene begynte å le og brøle mens de bevegde seg nærmere for å se på "verket" mitt.

Jeg dro hjem, der jeg møtte min mor i døra som var hjemme pga influensa "Syk du og?", "Ja, spydde på bøkene mine i Engelsktimen", gikk opp og la meg og sovna fort.

Dagen etter følte jeg meg pigg men ble bare hjemme, dag nr 3 hadde jeg også fått influensa og ble liggende 3 dager. Så ryktene om at jeg ble dårlig i 5 dager av et lite second trekk fra en flaske florerte lenge.

Det tok nesten to år før jeg prøvde igjen, denne gangen utelot jeg spyinga, tror det ble et helt år igjen før jeg prøvde etter der. Mer jevnlig røyking skjedde ikke før videregående skole.

Ja, det var idiotisk, ja jeg lærte av det, og i dag er cannabis mitt favorittrusmiddel og etter det: whisky og øl.