View Single Post
Googlelært
seroto9n's Avatar
Trådstarter
459
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Poenget mitt er at du sier det ikke finnes noen nevneverdige bivirkninger og viser til én post som kun tar for seg de positive, og du bare avfeier de negative punktene i den neste rapporten.

Og hva da anekdoter? Det gjøres forskning på LSD som refereres til i media som er både positiv og negativ.

Problemet er at du cherrypicker, du velger de kildene som kun underbygger dine egne meninger.

Jeg tok ett søk på reddit og fant litt andre meninger.
Jeg trengte kun å gå en liten uke tilbake i tid for å finne disse sitatene, enkelte av dem er tatt ut av kontekst for å ikke gjøre innlegget mitt altfor langt så noen av dem nevner også positive effekter, men det blir helt feil når du kun viser til positive erfaringer!


"It definitely does fuck with your body chemistry though. Currently my stomach is grumbly as and it takes another day for my head to feel like it's gone back to normal. I haven't done it for a very extended time (3 weeks atm, twice a week) and I take more than a microdose sometimes for shits and giggles."

"My side effects have been paranoia, delusions and hypocondria, we are all different so this doesn't have to be true for you"

"Long term use of LSD is suspected to be capable of putting stress on the heart due to the stimulation. Even so we have no real studies so who knows. The effects differ from person to person as well and some people will not experience the benefits of microdosing."

"I've gotten poor sleep"

"I dose 3-4 times per week 10ug, not more than 2 days successively.
Some nights i dont sleep that well. And sometimes i am really emotional but i dont know if that comes from MD. "

"Some days I pop it in the morning and what follows is a beautiful and harmonious day, some days it makes me jittery and anxious."

"My experiences have been uneven as well. The first few times I felt a lot of focus but I don't normally suffer from lack of focus.
When I've been alone, I certainly couldn't imagine trying to be social at that time. Even the rest of the day I'm not overly chatty, even with my wife.
I got a short lived flu. Once I got over it, I microdosed and have been pretty brain fogged since then. I actually think it started with the flu but I'm not thrilled with it. In the back of my mind, I wonder if it's related to micro dosing."

"Yeah, same here. Almost every dose varies from the last - but sadly with anxiety and jitteriness predominating. I've stopped my experiment for the time being because on reflection there were more negatives than positives."

"Negative (Most likely due to accidental misdosing): -Occasional substance induced anxiety, more often than not about whether I've accidentally taken too much and might trip, but occasionally about myself as a person. -Inability to concentrate on certain things -Inability to sit still. -Inability to sleep."

"Micro dosing reduces my appetite"

"lsd definitely reduces appetite for me even in small amounts."

"I ended up being withdrawn and anxious in an environment that demands an energetic, and positive mindset. Ultimately this got the best of me and I had to remove myself due to having volatile emotions. For the rest of that day, and the next, I had an extremely negative afterglow, to the point of not wanting to go to work or even quitting."

"I've quit jobs due to microdosing haha. I was unhappy and when I microdose it really comes out more, it gets to the point where it's just like why the fuck am I doing this, I'm miserable here."

"my first experience with LSD microdosing was very underwhelming and culminated with raging depression about 11 hours post-dose. Much like post-MDMA depression, but somewhat milder and much shorter lasting. What's wrong with me?"

"I also have depression in the later stages of a microdose, so I sympathize with you."
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt at man vil finne folk som har negative erfaringer. Jeg vet det finnes hauger av studier på LSD, det er det ingen tvil om, og svært mange av disse er lovende. Mikrodoseringer derimot er det ikke mange studier å finne på. I hvert fall ingen store eller omfattende, og om det finnes er jeg nok heller bare dårlig til å google.

Uansett, majoriteten av sitatene du lister her er effekter jeg likesågodt får av hverdagen. Av livet. Jeg sier ikke at mikrodosering er et vidundermiddel som løser alles problemer, det vil jeg aldri tenke om noe som helst. Som nevnt tidligere har jeg den oppfatningen av at alt har en pris, og mikrodosering er intet unntak. Det finnes selvsagt personer der ute som har negative erfaringer med mikrodoseringer, jeg er en ganske nøytral person som forandrer meningene mine basert på harde fakta som kan backes opp som jeg finner. Jeg trodde cannabis ødela livet ditt for bare få år siden

Uansett, spesielt negative effekter har jeg ikke lest om mikrodoseringer av LSD. Om noen sier de har mistet jobben sin fordi de har mikrodosert begynner jeg å lure på hva som får folk til å ta et stoff de reagerer negativt på gjentatte ganger helt til det går så ille at de mister en jobb.

Med denne tråden menes å gi kilder og brukerveiledning til hvordan mikrodosering kan gjøre hverdagen til enkelte bedre.

Som jeg selv nevner tidligere så mener jeg ikke at mikrodosering bør bli en livsstil. Jeg mener fremdeles at alt har en pris, og gjør mikrodosering livet ditt bedre mener jeg ikke at det skal gjøres hver dag. Kan bli i godt humør av tre-fire shots og, men en gang i blant ender det i fylleangst, tom konto og knuste glass. Uansett ender det oftest gode minner og nye vennskap.

Jeg ønsker bare å informere her, jeg burde nok søkt mer aktivt etter negative erfaringer, men da så godt som alle historiene om mikrodosering jeg har kommet over har vært positive, både på reddit og i media, ofte svært positive, selv om jeg var kritisk selv i starten har jeg valgt å basere denne posten på majoriteten av disse i tillegg til å linke til en som forteller om negative effekter ved slutt.

Jeg viser uansett ikke kun til én post. Jeg viser til langt flere. Uansett er ikke denne tråden ment som en "hey du burde prøve mikrodosering sjekk alle disse linkene det er folk som syns mikrodosering er noe du burde prøve"-tråd. Det er ment som en "hey om du har tenkt til å prøve mikrodosering, les dette"-tråd.

Quoter meg selv her:
Jeg har fremdeles ikke lest om noen langvarige negative effekter, så i motsetning til andre prestasjonsfremmende midler er nok LSD det med minst bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Så altså: Jeg mener ikke at mikrodosering av LSD er et vidundermiddel for alle og enhver, jeg forteller hvordan du skal gjøre det. Erfaringer, enten positive eller negative blir man nesten nødt til å finne selv. Det er fremdeles LSD. Enhver som er villig til å bryte loven for å skaffe seg et så psykoaktivt stoff som LSD bør lese seg opp på forhånd. Med denne tråden belyser jeg hvordan man mikrodoserer LSD og gir mine egne erfaringer med det, men ja, jeg burde tatt med flere linker til personer med negative erfaringer med dette.

Takk for å belyse saken!
Sist endret av seroto9n; 11. februar 2017 kl. 01:33.