View Single Post
Har vært i kontakt med politiet to ganger som følge av marijuanabruk, og har ikke fått en bot eller noe på rullebladet, kan vel si at jeg har hatt flaks, iallefall den siste gangen, som jeg synes er den mest sketchy stunden jeg har hatt.

Jeg og en kamerat (kaller han for Rybak herfra) var på vei til Sverige, og bestemte oss for å ta en avstikker for å fyre opp tørrbongen, med det lille vi hadde igjen av brunt. Vi parkerte på en plass som så tom nok ut, og etter at vi hadde mekket opp skulle Rybak fyre først. Vi hadde to piper, men jeg ventet litt lengre enn han, noe jeg er veldig glad for at jeg gjorde. Det har seg nemlig slik at like etter at Rybak hadde tatt sitt trekk, og like før jeg skulle lighte bowlen, dytter Rybak i meg og jeg ser at en politivan svinger rundt plassen og stopper like ved oss. "Shit, legg vekk bongen, under setet eller noe, bare ta det rolig". En av politidamene spurte Rybak (sjåføren) om hva vi drev med, han sa vi bare skulle ta en røyk før vi skulle til Sverige, men det holdt ikke. Hun sa hun luktet hasj i bilen, og ba oss gå ut. Da de fant begge bongene og ca ett gram med hasj la de oss i håndjern (noe jeg syntes var en smule drastisk, hadde ikke drept noen akkurat).

Mens purken gikk gjennom bilen så jeg og Rybak på hverandre, og Rybak sa bare "game over". Ikke siden vi skulle i fengsel eller noe, men siden vi (etter Freak.no's målestokk) er ganske streite folk og en prikk i rullebladet osv kom til å svi ettertrykkelig på pungen. Da de hadde sjekket bilen begynte de å spørre Rybak spørsmål, adresse og obligatoriske greier, og også hvor mye han hadde røyket. Mens Rybak ble avhørt, sa den andre dama "så du driver ikke med slike ting du eller?" til meg. Det var fristende å svare nei, men jeg sa bare "for å være ærlig så rakk jeg ikke å røyke". Hun flirte litt og sa at jeg hadde flaks. Det hadde hun rett i, siden Rybak fikk 3-400 i bot og en prikk på rullebladet, jeg fikk ingenting. Men Rybak hadde også flaks, han mista ikke lappen, og fikk sågar kjøre videre, såfremt vi tok en pause på 20 minutter etter at de dro. Jeg var greit shaky etterpå, men følte meg også som Fetter Anton.

Jeg vet at denne tråden handler om fucka ting du har blitt blandet bort i mens man er fjern, men skriver det likevel siden det var sketchy som faen, og jeg hadde jo alle intensjoner om å røyke.

Dette var den andre gangen jeg var i kontakt med snuten, den første gangen var et russetreff på Tusenfryd. Jeg og tre andre var bestemt på å være fjerne blant russen på Tusenfryd (hvor fett er ikke det?). Jeg og en annen startet med å fyre en joint i skogen like utenfor inngangen, og hørte om at det var politi med hunder der. Egentlig ganske naturlig, men vi ble litt nervøse, dog ikke nok til å ikke ta med shiten. En annen kompis fikk med greiene lett forbi kontrollen i inngangen (sikkerheten var strammet veldig opp, siden det bare var russ der den dagen). Etter det lightet vi en spliff midt i Tusenfryd, i et skogholt. Det gikk fint, bortsett fra et par innpåslitne idioter som tagg og ba om å få "et par trekk". Etter det kjørte vi Thundercoaster, noe som var llitt skuffende siden køen var så jævlig lang at vi var godt på nedturen når det var vår tur. På grunn av det måtte vi jo fyre mer, og gikk til samme sted og dro opp en luring til. Ca to tredjedeler ned i jointen sa en av oss "shit, se der, purken". Vi så nedover bakken, og ser ett stykk sykkelpoliti i tights som klyver opp skogholtet raskt som bare det, overlykkelig over å ha fått noe å gjøre. Vi stumpet jointen og dyttet den godt inn i mosen bak oss.

Da han nådde frem til oss, fokuserte vi veldig på å være normale, det var egentlig ikke så veldig vanskelig, å snakke med politiet var veldig god motivasjon for å straightface. Han spurte om hva vi drev med, vi sa at vi tok en pust i bakken, vekk fra alt stresset hvor alle andre var. Men han ga visst faen i hva vi sa, han spurte så om vi drev og røyket HASJ. Vi sa nei alle som en, driver ikke med sånt osv. "Så hvis jeg tar en urinprøve på dere kommer den til å slå ut negativt?". Alle sa ja, bortsett fra meg som sa "Jeg håper da det". Dette var nok for purken, som overførte fokuset til meg. "Jasså? Så du vet ikke om den blir negativ??". De andre måtte hjelpe meg, og sa bare at han misforsto, at den såklart ville slå ut negativt, jeg istemte ivrig. De hadde tydeligvis bestemt seg for at vi var skyldige, for etter litt kom det flere og flere sykkelpoliti, det så litt komisk ut. Skjedde det virkelig så lite på Tusenfryd at et par russ som røyker litt jazztobakk plutselig er FBI's most wanted?

Han sa deretter at de hadde tilkalt hund, og da tenkte vi bare at vi var fucked, den jointen var tross alt cappet like bak oss. Men vi hadde flaks, siden politiet tydeligvis hadde lite med ordentlige narkohunder til overs for Tusenfryd, kom den desidert verste luktehunden jeg har sett eller hørt om. Den gikk ikke i nærheten av der hvor jointen var, den bare soste rundt på gresset der hvor purken stod, jeg hadde latterkrampe inni meg . Men det var ikke alt de hadde på lager, de førte oss fra hverandre, og holdt avhør og tok tester på hver av oss. Det var da jeg hadde sykt noia, jeg hadde IKKE lyst til å kødde det til. Det var spesielt krevende når dama som avhørte meg ba meg om å lene hodet bakover, lukke øynene og si fra når jeg hadde telt til 30 inni meg. Jeg tenkte at jeg stuket som faen, men når jeg sa "der, 30" sa hun at det var så godt som perfekt. Pulsen fikk hun et utslag på, men jeg sa at jeg aldri hadde vært i kontakt med politiet før, og at jeg var nervøs (dette var jo sant), det godtok hun. Det mest krevende var når hun sa at selv om jeg ikke hadde røyket, visste de at kompisene mine hadde gjort det, og at hvis jeg ikke innrømte det kunne de ta meg på medvirkning til å røyke marijuana eller noe sånt piss. Jeg var fjern, visste ikke mye om politiets metoder, men valgte å holde kjeft. Jeg fikk like etter det gå, og det fikk to av de tre vennene også. Han fjerde var ikke fullt så heldig, siden han hadde en røykpakke med flere ferdigrullede jointer og hvertfall et par gram sorting i lommen foran på russebuksa (jeg sa til han at han burde gjemme den i underbuksa, som jeg og en annen hadde gjort, men det gadd han ikke).

Jeg var ekstremt lettet, og det var greit chill å kjøre mer berg og dalbane etterpå