View Single Post
Dette skjedde en fredagsettermiddag. Var nettopp kommet hjem fra jobb så for å feire endt arbeidsuke laget jeg meg en joint med noe grønt i. Var ikke før ferdig med den før telefonen min ringte, det var min far som kunne informere meg om at min bestemors søster hadde bursdag i dag (rundt tall, 80 år mener jeg det var) så han lurte på om jeg ikke kunne arrangere
en levering av en blomsterbukett som en hilsen fra våres familie.

Joda, fikser det tenkte jeg å tok spaserturen ned til byen for å kunne lokalisere en blomsterbutikk som kunne ordne dette. På turen ned merket jeg at jeg begynnte å få skikkelig funk av jointen så da jeg endelig fant ut at det var en blomsterbutikk i samme bygg som denne søsteren av bestemoren mion bodde i var jeg god og fjern.

Blomsterbukett kunne de ordne med, men levering var det værre med. Javel, tenkte jeg. Hun bor jo tross alt i samme bygg så da kan jeg vel bare levere den selv, det kan da vel ikke være noe problem.

Etter noe surring rundt for å finne inngangen til leilighetskomplekset så ble jeg
overrasket av en stor menneskemengde rett innenfor alle tydelig kledd for festelig lag.
Jeg var på nippet til å snu og bare stikke av da en eldre kar tok kontakt med meg og lurte på hva jeg gjorde her. "Joda, skal levere denne til ####." Åja, du er fra blomstbutikken du da kanskje?" Da gjorde jeg tabben med å presentere meg med fullt navn, kunne bokstavelig talt se ansiktet hans lyse opp. "Åja med da er jo du sønnen til (pappas navn)!.

Enden på visa var at jeg ble invitert med på selskapet, der jeg måtte sitte å fortelle alt om hva jeg gjorde på for tiden, alt min familie har gjort de siste 20 årene foran et selskap på 30-40 mennesker som jeg aldri har møtt før i hele mitt liv samtidig som jeg var bøtte fjærn. Var på nippet til å få noia flere ganger da jeg i utgangspunktet ikke er så veldig begeistret for slike tilstelninger men tror jeg rodde det rimelig greit i land, selv om jeg sikkert ble oppfattet som noe treg da betenkningstiden på noen av spørsmålene nok var noe i overkant.

Men det var god kake der da