View Single Post
cowstore, har du vært i en militærleir og hørt hvordan de snakker om damer der? Det har jeg. Det var til og med en type der som godtet seg over at en jente på hans videregående hadde blitt voldtatt med en flaske.

Mange generelt har usympatiske holdninger til kvinner, homoer, andre personer, barn, osv. Det har også jeg. Hvem ønsker ikke å skru av et spedbarn som gauler hele tiden på en flytur, for eksempel.

Jeg tror den store nøkkelen ligger i noe Jung sa. "Du kan ikke ha moral uten frihet," løselig oversatt. Jeg tenker mange usympatiske tanker om folk jeg ikke liker, osv, men jeg velger å ikke handle utifra dem. Hvis du tok bort min frihet til å tenke usympatiske tanker, eller ytre dem, så ville jeg ikke bli en moralsk person, jeg ville blitt en robot.

Problemet til de progressive er at de ønsker å programmere mennesker til å være moralske i henhold til deres standarder. Dvs at man aldri skal tenke og ytre noe som bryter med samfunnsstandarden og de utvalgte offerhierarkier, og om man likevel gjør det, blir man utstøtt. Med det tar man bort friheten, så man slutter å være et moralsk menneske. Se på Iran. Der er de fleste umoralske handlinger strengt, strengt forbudt, og har drakoniske avstraffelser. Betyr det at menneskene der blir bedre og mer moralske? Tvert imot, de blir verre, fordi de ikke lenger har frihet. Når du demmer opp for naturlige instinkter og utøvelse, vil disse kreftene bare forøke seg.

Jung hadde evig rett. Vi trenger frihet til å velge og være moralske. Noen ganger trår vi feil. Noen ganger trår vi tragisk feil (se: Forbrytelse og Straff) Det er denne usikkerheten og disse feilstegene som er prisen vi må betale for frihet og en moral som er autentisk i et levd menneskeliv.

Vi kan ikke kontrollere alt. Det må vi leve med, uten å kneble oss selv i alle ledd. Ja, folk sier ubehagelige ting på nettsteder. Dette finnes, og det går aldri bort. På samme måte som menn alltid vil si ubehagelige ting i en militærleir.

Bare i år har det vært mer enn 200 massedrapsepisoder i USA med hvit gjerningsmann [ ... ]
Vis hele sitatet...
Det er sludder og vas og viser hvilken propaganda du er utsatt for.

https://pbs.twimg.com/media/EBOyxt4XUAAp-iP.jpg:large

Dette er hva en viss Arve Kvaløy skriver på facebook om bildet.

Dette bildet gir et litt mer sammensatt inntrykk av såkalte massedrap i USA (drap på fire personer eller flere). Jeg har hatt sterkt inntrykk av at de fleste drap blir begått av sinte hvite unge menn som er høyreekstreme eller rasister eller begge deler.

Det kan se ut som om våre hjemlige media kun omtaler saker som passer til dette fiendebildet og holder tyst om alle de andre sakene. Massedrap er forferdelige hendelser, men jeg kan ikke se annet enn at noen kynisk bruker disse hendelsene til å manipulere vår forståelse av hva som foregår.

NB! Jeg har ikke sjekket alle bildene og kan derfor ikke gå god for at fremstillingen er 100% korrekt. Men jeg har gjort stikkprøver og sammenholdt noen av bildene med bilder av gjerningsmenn i denne oversikten. Så langt har jeg ikke funnet feil i fremstillingen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...States_in_2019
Sist endret av nso; 6. august 2019 kl. 06:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.